• Tezza81

om man ALLTID oregelbunden mens vid pco????

Ja som rubriken säger har man alltid oregelbunden mens eller kan man ha regelbunden mens men ha pco???? fast då kanske utan ÄL?  
    jag vet att jag har förhöjda testosteron värden men inte hur mkt förhöjda.. kollade det pga lite ökad behårighet för 2 år sen.. men jag har 2 barn och vart gravid med en 3e för 2 år sen (icke planerat) men fick missfall ,sen dess har vi inte försökt till nu.... och har inte lyckats blivit gravid på 3 försök.... dom andra 3 grav vart på 1a försöken.. där av att jag fick en liten tanke ställare nu...

visat stegring på äl sticka så jag förmodar ÄL och jag har mellan 30-32 dagar i mellan mens

• Svar på tråden om man ALLTID oregelbunden mens vid pco????
  • LiselottePCOS

om du allatdi har 30-32 dgar mellan har du äl iom skillnaden inte är mer än 4 dgr. Vad man menar är oreglelbudne mens är om det är mer än 6 v= 42 dagar mellan cyklerna.  Det kan ta ett år före det tar sig. 
    Äl-tester kan göra att ett par missr  äl, ha samlag varannan till var tredje dag så finns spermier om du ägglossar. 
     det var ett råd gynekolgerna gav före äggölosningtste fans (de kom i början på 90-talet) 

Om du är rädd för att du har PCO/PCOS boka en läkartid och ta nya prover , även TSH= sködkörtelhormon samt få ett vaginalt ultraljud gjort.

• Tezza81

Tackar... vi har lite svårt att ha sex varannan dag då sambon ej är hemma hela veckor :( jobbar borta... så där av stickorna men det har visat stegring och sen har han ej varit hemma då.. så troligen därför man inte är gravid än  men denna gången måste jag ha missat äl helt eller så ingen äl för jag är på dag 20 elr21 sen senaste mens och inget utslag än?? så jag kanske hade älk vid dag 12-13 för dom andra grr har det visat på dag 17... jaja bara att vänta och se...

• LiselottePCOS

håller tummarna!

Svar på tråden om man ALLTID oregelbunden mens vid pco????