• strid

Franska tråden

hejsan! Jag har precis flyttat till fra. Bor i Cholet så det är ju en bit till paris.. Ska bo här i 9 månader då min sambo ska spela hockey här en säsong.
    Varför har du flyttat hit?

Alva 090114 Bebis BF 100917 www.evamy.se
  • strid

okej! nej vi ska få vårat andra barn i sep så jag ska vara mammaledig!

• strid

japp jag ska föda här är det meningen. Hoppas verkligen jag får någon som kan prata engelska för jag kan inte ett ord franska :)

• strid

jag hoppas det! Hon som ringde för att boka in mig hos en läkare kunde inte ens säga onsdag så jag hoppas verkligen läkaren är bättre ;)

• strid

det är ishockey!
    någon som vet om det typ finns något som öppna förskolan vi har i sverige, finns det sånt här? har hört att man bara är mammaledig i 2 mån här?! är desperat att få träffa folk :)

• strid

tack för tipsen, men alla sidor står på franska så ja fattar ändå inget :P

• strid

Jag är med på den där sidan nu och har kollat in lite och även skrivit ett inlägg själv. De enda som svarar mig är typ 40åriga gubbar. Så nej tack :P

Ta franska kurs tror jag inte riktigt att jag hinner med då jag redan har ett barn och ett till som har BF om 20 dagar!

Har även frågat runt och kollat runt efter "öppna förskolan" saker här, frågat om det finns några träffar för föräldrar och barn osv. Men tyvärr gör det inte det, närmsta är i Angers och det ligger ju 40 min härifrån med bil och vi har ingen bil..

Svar på tråden Franska tråden