Franska tråden
Vad som förvånar mig mer är alla läxor de fått från allra första veckan.
Bor utanför Paris förresten, fransk man och tre barn. Dock är jag helt fel person att fråga om Frankrike-råd då det känns som om jag lever utanför det riktigt franska större delen av tiden. Inte självvalt dock.
Vi har bra kontakt med sonens skola tycker jag. Däremot verkar de gå snabbare fram här än i Sverige. Förra veckan skulle de lâra sig alfabetet fran en tisdag till en torsdag tex. Kanske helt ok för de barn som gått i skolan tidigare men det har inte min son.
Han är dessutom inte speciellt motiverad tydligen utan drar iväg och tittar ut genom fönstret när han tröttnar Alternativt svarar Fuck It! när han inte har lust att göra nagot. Jorås'att...går ju strålande det här
Här möts de dock i entren.av nagon ur personalen.
Klasserna hâr är verkligen hemskt stora. En av anledningara till att vår 4-aring får stå över detta året. Nästa år blir vi nog tvingade att skola in honom dock oùm vi ens ska kunna ha en lite chans att få in honom i samma skola som hans bror, men det verkar kört av vad jag tolkat fran rektorn.
Halloj i strejken. Nagon som märkte av den idag?
sorry:
Och har koncentrationsproblem om det blir stökigt runt honom. Sa ingen av skolorna passar egentligen honom vâl.
Stora sonens skola har mycket små klasser, en lärare plus 2 assistenter per klass, de har helt annan inställning än den vanliga franska skolan, de har mycket bra resultat pa studienivå, hogre tempo (vilket skulle pssa honom) och anpasssar sig efter den individuella eleven och dess behov. Men där verkar han inte kunna fa ga innan college.
Exceptionnellt har de tagit in "vanliga" elever sa rektorn när jag pratade med honom.
(jävla tangentbord förresten)
Sa vi ska försöka se om överlâkaren pa sjukhuset kanske kan hjälpa till pa nagot sätt. Hon tror nämligen skolan skulle passa honom bra