• Annaïck

Franska tråden

Hej,

jag bor sedan snart fyra år tillbaka i Caen med mina två barn och franske sambo. Mannen fick jobb på universitetet och jag bestämde mig för att följa med.

Till Strid: kan du inte gå en franskakurs så lär du känna folk där?

• Annaïck

Nä memorera dikter är nog inte riktigt svensk stil. I franska skolor lägger man mycket vikt på utantillinlärning... Och att lära sig att skriva snyggt...  Som svensk känns det kanske liiiite viktigare VAD man skriver än HUR man skriver.. Kommer nog att irritera mig mååånga gånger under barnens skolgång.

• Annaïck

Till StinisOlsson: 

Jag har rest mycket själv med mina barn som nu är 4 och 2 år. Visst kan det vara himla jobbigt och det blir många svordomar när man ska genom säkerhetskontrollen med grejer och barn osv.. men det går! Hur gamla är dina?

• Annaïck
    Stinis Olsson skrev 2010-10-12 18:36:08 följande:
    Wagram skrev 2010-10-12 15:28:17 följande:
    Apropå resan, så har jag rest själv till USA med mina två när de var nästan fem och nästan två. Det var jobbigt men gick trots allt bra. Beroende lite på hur stora dina barn är så borde en så kort resa gå utan större problem. Hade valet stått mellan att åka själv med två barn eller att stanna hemma hade jag inte tvekat att åka!
    Min dotter kommere vara 15 månader när hon får sitt lillasyskon nästa år så det kommer vara två riktigt små. Den första tiden så ska jag försöka "samåka" med någon vän som ska till sverige eller försöka pricka in det när min man kan följa med. Sen efter ett par månader så får jag försöka själv med de två, blir bara att vänta och se hur det kommer te sig =S
    Det ena barnet måste vara två år för att du ska få flyga ensam med barnen. Man får bara ha ett barn under 2 år.
Svar på tråden Franska tråden