• Evalotta Helmerson

Regnbågsfamilj sökes till Svt-dokumentär

Regnbågsfamilj sökes till dokumentär

Svt gör lång dokumentärserie och ska under ett flertal år framöver följa ett tiotal familjer med barn födda 2010. Ambitionen är att följa dessa barn tills barnen går ut grundskolan. Projektet är en unik satsning, aldrig tidigare har en svensk tv-kanal följt barns uppväxt under så lång tid. Detta är en chans att få vara med att skapa svensk tv-historia samtidigt som ni får en unik dokumentation över ert barns uppväxt!

Serien kommer skildra olika typer av familjer, med såväl unga som äldre föräldrar, invandrade familjer, förstagångsföräldrar och ensamstående föräldrar. Målet är att ge en varm bild av hur det är att växa upp i ett Sverige idag, som håller på att förändras framför våra ögon.

Vi söker nu regnbågsföräldrar med barn som kommer att födas i år. Det behöver inte vara första barnet.

Är du intresserad av att vara en av familjerna vi följer? Det innebär i så fall att vi kommer följa er och ert kommande barn med några filmtillfällen om året.

Kontakta snarast Evalotta Helmerson

[email protected] 0708175531
  • Svar på tråden Regnbågsfamilj sökes till Svt-dokumentär
  • Mariohn

Vilken underbar satsning. Nyfödda barn som ofrivilligt ska visas i TV och exploateras utan att ha något att säga till om under hela sin uppväxt. Är det verkligen genomtänkt Evalotta?

• CloudBerry 1

De föräldrar som går med på att göra såhär mot sitt barn kan inte vara friska.

Ska bli intressant..

• Mariohn
    CloudBerry 1 skrev 2010-08-16 13:46:20 följande:

De föräldrar som går med på att göra såhär mot sitt barn kan inte vara friska.

Ska bli intressant..

Jag visste väl att du var vettig. Det måste verkligen vara jätteskoj att vara 8 år och veta att klasskompisarnas föräldrar följer ens utveckling, har åsikter och synpunkter och diskuterar ens familj och hemförhållanden. För att inte tala om när man blir ännu större. Utvecklingsfaserna är ju inte jobbiga och känsliga som de är redan utan att de följs av alla andra. Det är för jävligt att inte ens barns utveckling ska få vara ifred.
  • Mia386

Tycker det känns lite väl magstarkt att följa en familj i 15-16 år... 

• Mariohn

Vi vet alla hur barn kan vara. Barn kan vara riktigt elaka utan att för den sakens skull vara elaka individer. Mobbing osv förekommer på alla skolor. Varför inte styrka det med att klasskompisarna dessutom kan hänvisa till något som går på TV om det skulle gå illa. "I annas familj...bla bla bla..."  

• CloudBerry 1
    Mariohn skrev 2010-08-16 13:48:37 följande:
    Jag visste väl att du var vettig. Det måste verkligen vara jätteskoj att vara 8 år och veta att klasskompisarnas föräldrar följer ens utveckling, har åsikter och synpunkter och diskuterar ens familj och hemförhållanden. För att inte tala om när man blir ännu större. Utvecklingsfaserna är ju inte jobbiga och känsliga som de är redan utan att de följs av alla andra. Det är för jävligt att inte ens barns utveckling ska få vara ifred.
    Ja eller hur, hemskt och det borde inte vara möjligt att få göra så mot ett barn idag.
  • Mariohn
    CloudBerry 1 skrev 2010-08-16 13:51:51 följande:
    Ja eller hur, hemskt och det borde inte vara möjligt att få göra så mot ett barn idag.
    Tyvärr kan jag redan nu känna mig ganska säker på vilken typ av föräldrar det är som är intresserade av detta och det gör inte saken bättre... 
  • sär skriven
    Mia386 skrev 2010-08-16 13:49:05 följande:
    Tycker det känns lite väl magstarkt att följa en familj i 15-16 år... 
    Lite truman show liksom.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Mariohn

Notera att jag på inget vis tycker att det är RÄTT att barn mobbas och är elaka. Faktum är bara att det tyvärr ÄR så. Det finns rötägg överallt och ingen är förskonad. Vilket barn som helst kan bli hackkyckling när som helst om det komme ri kontakt med fel människor och fel människor finns. Det har man ju sett bara här på FL. Föräldrar som aktivt förespråkar att man mobbar och ger igen på ett barn som gjort något dumt, uttrycker sig fördömande och negativt om det som är annorlunda...Tja påhoppen haglar varje dag. 

Svar på tråden Regnbågsfamilj sökes till Svt-dokumentär