Snittad eller abort??
Jag har varit med om två snitt, det första urakut och jag fick sova och det andra akut och jag fick vara vaken.
Jag rekommenderar absolut INTE att sova om man kan slippa, allting var mycket jobbigare och jag tvekade i hemlighet i ett par veckor om det verkligen var min bebis.
Det vakna snittet var jättebra även om hon pga andningsproblem inte fick komma till mig direkt.
Väntar barn igen och denna gången får jag inte välja hur jag vill föda utan det blir snitt, dock planerat och det blir nog bra men jag är lite avis på de som kunnat föda vaginalt, jag hade oxå velat uppleva det.
Något att tänka på om du väljer snitt har främst varit för mig att ingreppen fört med sig mycket ärrbildningar vilket isig har gjort att jag har haft svårt att bli gravid. Nu sist tog det nästan 2 år innan det gick.
Ont har jag inte direkt haft efter snitten, inte mer än att man inte kan använda magmusklerna de första veckorna. Smärtstillande har jag kunnat sluta med efter ett par dagar hemma och då har jag bägge gångena bara varit inlagt i 3 dagar.
Lycka till.