• Paulas mamma

Tillbehör till kyckling istället för ris/pasta/potatis??

Jag ska göra en helstekt kyckling idag. Och vill undvika ris pasta och potatis. Utan jag vill grönsaker mest. Igår gjorde jag revben med tomat och basilikaröra och majskolvar. Det var verkligen supergott.
    Så idag vill jag göra nåt annorlunda.
    Har ni några bra tips?

• Svar på tråden Tillbehör till kyckling istället för ris/pasta/potatis??
  • Cia o krabaten

Rostade rotsaker.
    Morot och palsternacka tex.

Kör du ngn diet?
    VV tex så är sådana rotsaker fria vill jag minnas, medan med typ GI så ska man väl helst inte äta "under jord" grönsaker, eller?

Annars Couscous, bulgur, risotto, nudlar (risnudlar eller äggnudlar), Grillade zuchini och äggplanta tex?

En favorit hos mig om jag ska dra ner på kolhydrater är "pasta" gjord på ffa zuchini, men även morot.
    Hyvla smala strimlor (valfri bredd, men ca 0,5-1cm breda) av zuchini.
    Koka upp vatten med ganska mycket salt. Låt strimlorna ligga någon minut i det varma vattnet och häll av.
    Då blir de förvällda liksom, inte helt råa längre, och är lite godare
    Morot behöver ngt längre tid i vattnet. 

• Jesster

Coleslaw, pizzasallad, stuvad zucchini, blomkålsmos, blomkåls/broccoligratäng.

<i>Den som söker han finner - www.google.se</i>
  • Idel

ungsratatouille; dvs squash, paprika, aubergine, lök, tomat blandat med en "dressing" på tomatpuré, olivolja, vitlök och spiskummin

bönsallad med kidneybönor/ svarta bönor, mango, avokado, lime, koriander, rödlök, olja, och lite chili

någon salsa; tex mango, hallon, lime, lök, olja, koriander om du har....

• mimmi14

blomkål och äpplesallad recept finns på ica

Ge kärlek och du får massor tillbaka.
  • snabla

grönsallad, lök, avokado, gurka, tomat, tortillabröd, någon god sås...

• Mela78

Zucchini och morotsspagetti. Hyvla med osthyvel eller potatisskalare. Stek i olja och vitlök, krydda med örtsalt och lite vitpeppar. Gott!
    Eller coleslaw, blomkålsmos, broccoligratäng, couscous, men det har andra redan tipsat om.

• Paulas mamma

Oj va mycket förslag. Tack så mycket :)

Försöker dra ner på kolhydrater. Men allt pajades igår då vi var på besök hos mamma med massa potatisgratäng :)

Idag blir det hemmagjorda revben med stor grekisk sallad

Svar på tråden Tillbehör till kyckling istället för ris/pasta/potatis??