• Milva

känner INGET i vecka 20 :-(

Det börjar kännas lite tråkigt nu...
    Jag kan inte för mitt liv känna den lille krabaten som i magen
    Inga mjuka rörelser, inga sparkar,
    är i vecka 20 nu och börjar bli otålig!

Hur ska det kännas igentligen?
    Har alltid haft en "brötig" mage med mycket tarmaktivitet, kan jag kanske inte bara känna skillnad?

Någon som kan trösta mig?

• Svar på tråden känner INGET i vecka 20 :-(
  • nilam

Förstår att du börjar känna dig otålig, men det kommer säkert snart. Det är ju inte det minsta ovanligt att inte känna något. Du kanske får vänta tre veckor till. Förmodligen ligger bebisen långt inne och sparkar som bara den men du känner inte det. Min bebis sparkade jättemycket ett tag sen vände hon på sig (förmodligen, bara mina egna spekulationer) och då kände jag inget alls igen. Men nu i vecka 25-26 någonting så börjar det kännas igen.

Hoppas att bebis tar i så de knakar snart så du får känna honom/henne!

Kram

• Rudde

Hej kan bara trösta dig med att det kommer, de flesta jag vet kände sparkar första gången mellan v.21-23, så det kommer. Jag däremot kände mina första bubbel v.13, sen ingenting förens v.17 och då kom de två första sparkarna. Så fint! Och sen ingenting förens v.18 och då kunde min man känna från den veckan också. Har fått veta att det tydligen är extremt tidigt för en förstföderska, så jag undrar vad jag har i magen? Är nu i vecka 30 och det är sådant liv varje dag och natt. Sparkar och boxas som bara den. Så mycket att jag är orolig att det ska vara något fel på den, t ex Downs Syndrom (peppar, peppar) eller nåt. Hur som haver, det kommer och det är jättemysigt, så fint att det tåls att vänta på. Samtidigt som det kan bli jobbigt om det rör sig för mycket. Men det är ingen fara med bebisen i alla fall bara för att du inte känner något. Kanske börjar det med ett litet bubbel. Jag låg med händerna på magen varje kväll och tryckte och kände, helt plötsligt kände jag något som tryckte tillbaka, liksom flyttade på sig. Så känn på bara. Det är lättare om du trycker och känner än att det bara skall komma. Jag tror jag har tryckt "sönder" min bebis, jag trycker, försiktigt så klart, varje kväll. Det är vår lilla kontakt, vet dock inte om han/hon tycker det är lika fint och roligt som jag! Kram kram.

• Milva

Tack för era snälla ord...
    Jag hoppas det kommer snart.... bubbel har jag ju känt länge men det är nog min mage misstänker jag

Lycka till med era magar

Kram!

• Lady Tess

Hejsan!
    Jag gick in i vecka 21 i dag och jag känner inget jag heller!!!!
    Längtar och längtar!!!

Kram tess

• Jossan

jag kände första rörelserna i v 20+4
    nu är min bebis rätt lat att jag känner inte alls så mycket och ofta som de flesta säger att dem känner inte heller sparkar min hårt har bara buffat aldrig sparkat
    men alla bebisar är olika
    kram J v 32

Svar på tråden känner INGET i vecka 20 :-(