• Rosielou

Varm bebis - orolig mamma

Min son är 2 månader och är väldigt varm. Tror han har varit det ända sen han föddes faktiskt. Nu när sommaren varit så extrem varm har det inte precis underlättat. Han är speciellt varm på ryggen, nacken men mest huvudet. Jag har kollat hans temperatur många gånger och den är normal om än åt det varma hållet - snitt 37,3. 

Jag har frågat på bvc och dom säger att det är normalt. Själv har jag en temp på runt 36,5 och känner mig sjuk över 37. Jag är så orolig att han ska utveckla feber eller att något är fel, nojig förstagångs förälder som man är :)

Hur varma är era bebbar? Hur vanligt är det att spädbarn får feber?

• Svar på tråden Varm bebis - orolig mamma
  • stjierna

Min son är också snorvarm alltid (och har varit sedan födsel). Jag kan drömma att ha kläder på honom öht.. Han har dock bara en normaltemp på 36.4 - precis som sin mamma :´)

Och jo, han är 9 månader och har inte varit sjuk än!

• xXMaLoXx

Våran son var också rätt varm när han var liten. De påverkas lätt av tempen runt omkring, eftersom de har svårt att reglera sin kroppstemp som vi vuxna gör. Små barn i synnerhet under 3 månader har sällan feber har jag fått för mig. 37,3 är heller ingen feber, måhända förhöjd kroppstemp om han vanligtvis brukar ligga lägre. Är han som han brukar annars så behöver du inte oroa dig. Verkar han törstig av värmen så får du erbjuda bröstet/flaskan lite oftare bara, de brukar vara duktiga på att säga till :)

• xXMaLoXx

När våran son var liten skriver jag, det är han ju fortfarande....haha
    Han är 7 månader och kan också kännas tokvarm utan att ha feber.

• Rosielou

Han har en morgontemp på ca 37,2 och har alltid haft så jag antar att han är lite varmare av sig. Kanske ändras när han blir äldre.

• lövet2

De flesta spädbarn ligger lite högre i temperatur än vuxna. 37-37,5 är helt normalt och det behövs inte mer än 5 minuters gråt för att tempen ska gå upp i 38 grader.

• mammor77

Jag har en dotter på 3,5 mån och hon är oxå väldigt varm och jag vet inte hur många ggr jag har tagit tempen på henne för jag har trott att hon haft feber, hon kan ha 37.5 på morgonen och 37,9 på kvällen men jag är oxå väldigt varm så han har väl ärvt det av migFlört

Svar på tråden Varm bebis - orolig mamma