Inlägg från: ViceGuy |Visa alla inlägg
  • ViceGuy

MMA - Mixed Martial Arts

Vad tycker ni om denna extremt snabbt växande sport? Bra eller Anus?

(obs, känsliga varnas!)

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Svar på tråden MMA - Mixed Martial Arts
  • ViceGuy
    Lady Ackles skrev 2010-08-16 23:46:37 följande:

Vidrigt! Hade det skett på gatan så är det misshandel. Vad är skillnaden?
    Att ett par muppar vill jämföra "kukar"?

På sätt och vis, fast på ett djupare plan.

På gatan har man inga regler, inga vilopauser, inga domare, inga läkare nära tilhands redo att rycka in på 3 sekunder, inga hårt kontrollerade läkarintyg på att fysiken och psyket är stabilt nog, ingen chans att bara "ge upp" och klappa ut när som helst, osv listan kan göras lång.

Att jämföra det med streetfighting är löjligt, men det är fortfarande våld.

Då får man istället fråga sig, är hårt reglerat våld okej?

Ishockey, amerikansk fotboll och sådana sporter är minst lika våldsamma och i NHL bryter det ofta ut slagsmål utan att domarna lägger sig i fören nån ger upp eller åker i backen av en käftsmäll.

Så även om man inte vill att sina 7 åriga barn ska sitta och kolla på det, så kan man väl låta vuxna göra det?

Herregud säger som Joe Rogan, "People are babies, man".
    The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • ViceGuy

Fast kanske istället ska fråga, är det många här som tycker sporten är underhållande?

• ViceGuy
    Lillsnufflan skrev 2010-08-18 14:04:38 följande:
    Appro på TS fråga så tycker jag personligen att det är obehagligt att titta på. Jag tycker inte om att se folk slåss, jag är lite känslig för våld. Men vill vuxna män slå varandra på käften under kontrollerade former och andra vill titta så får de väl göra det. Men jag väljer att titta på något annat.
    Okey, låter som en sund inställning tycker jag.
  • ViceGuy
    Semper Idem skrev 2010-08-19 20:36:55 följande:
    Olika kampsporter tävlar ju emot varandra fortfarande. Men kan man inte submissions så har man inte en chans så enkelt är det bara.
    Säg det till killar som Chuck Liddell eller Crocop :)
  • ViceGuy
    R Franklin skrev 2010-08-20 19:53:42 följande:
    Riktigt bra fight card i helgens Ufc gala!

uk.ufc.com/event/UFC118#/fight
    Synd att canal+ tagit över rättigheterna för att sända UFC i Sverige =/

TV4-Sport kommer sända galorna 1 vecka efter.
  • ViceGuy
    daddybear skrev 2010-08-20 20:22:40 följande:
    kanske aningen omdömeslöst kan jag tycka,är ju lite av en risk varje gång
    Well,

Everybody dies, not everybody lives :)
  • ViceGuy
    daddybear skrev 2010-08-20 20:46:15 följande:
    okej du menade så, nej tillbaka lär han inte komma. tyvärr så verkar ultimate fighter gå lite utför på tal om kimbo,förra säsongen var ju piss, bara gamla FD fotbollsspelare. nog för att det var heavyweight men kom igen, roy nelson ska vi ju inte prata om han blev ju sönderslagen i sin förra match(avskyr hans attityd)
    Imo har Roy Nelson verkligen levt upp till sitt snack. Inte många människor i världen som kan stå tå mot tå mot Dos Santos direkt.

Kolla vilka JDS har mött, vad han har gjort med dom, och jämför det med Roys insats. Sen kan man naturligtvis ogilla Roy ändå, men han är riktigt grym när det kommer till MMA och tror många i HW divisionen ger honom respekt för det.
Svar på tråden MMA - Mixed Martial Arts