Sydafrika-tråd!
Här är en till som väntar på BB från SA. Vi har dock bara väntat i 3 mån...
Här är en till som väntar på BB från SA. Vi har dock bara väntat i 3 mån...
Nana, skönt att ni känner att ni hittat rätt. Och det verkar ju fantastiskt med en organisation där handläggarna verkligen vet vad de pratar om!
GreenGal, jag vet att det är svårt men försök att inte ställa in dig helt på ett land innan ni fått starta upp... Vad som helst kan hända, och man vet aldrig hur det blir (säger jag som just nu är lite trött på SA och allt som hänt där det sedan vi skickade våra papper...).
God fortsättning på er förresten!
Nu är jag kanske inte rätt person att svara på din fråga eftersom vi väntar bb från SA. Men när jag pratade med AC sist om varför det går så trögt med bb berättade de att de ska vänta med att skicka ner nya ansökningar tills det börjar rulla på lite mer. Då kan de väntande som vill välja att byta land. Jag förstår om det känns frustrerande för er som väntar men jag kan säga att den väntan var mycket lättare än de här, snart 15 mån, som vi har haft ansökan i landet. Så hellre färre ansökningar på plats och på så sätt kanske snabbare bb och då en längre väntan i Sverige innan. Säger jag iallafall.
Jag funderar på att ringa AC nästa vecka och ställa frågan om det är något stopp i SA eller vad det är som händer egentligen. Vill ni att jag frågar något mer så kan ni inboxa mig frågorna!
Har varit i kontakt med AC idag. Det är 40 handlingar på plats och de väntar med att skicka ner nya. Inget stopp men heller inga bb sedan i juli. Förhoppningsvis kommer det att komma flera bb på en gång nu inom den närmaste tiden. De har inte fått några prognoser för antal beräknade barn till Sverige under hösten så de utgår från att ABBAs tidigare utsaga att ungefär lika många barn som tidigare och som varit "normalt" för Sverige ska komma även i år.
Dvs, inte så mycket nytt att komma med...