• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • hellokitty1

Står det fortfarande helt still i Sydafrika? Vad ledsamt, vad är det som händer egentligen?? 
    Skickar styrkekramar till alla som väntar! 

• Qermit
    hellokitty1 skrev 2012-05-03 19:22:14 följande:
    Står det fortfarande helt still i Sydafrika? Vad ledsamt, vad är det som händer egentligen?? 
    Skickar styrkekramar till alla som väntar! 
    Det är enligt AC inte något stopp. Men det dröjer väldigt länge mellan barnbeskeden (tycker iaf vi väntande). Och det verkar heller inte ha kommit så många bb i år.
  • Lillave

Efter att ha följt tråden i spänd väntan (mkt pga att ni var på TV Qermit) så kan jag bara säga följande tröstande ord (även om jag inte varit i exakt samma situation och ni säkert inte tycker de är mkt värda just nu)

När ni en dag står med ert lilla barn i famnen kommer ni att förstå varför det tog sån tid. Det var ju just detta barn som skulle bli ert. Allt annat hade varit fel. Det finns en mening med allt och alla jobbiga känslor ni har nu kommer att förblekna helt i den stunden. Ni har något så fantastiskt framför er och snart händer det.

Vi har själv en dotter från Kina och vi hade enorm tur när vi fick henne 2004 för köerna hade aldrig varit så korta som då, 6 månader. Men oavsett vilket så var det ju just HON som skulle bli vår, det förstår man i efterhand.

Många peppkramar till er som väntar och längtar.

• Qermit
    Lillave skrev 2012-05-04 12:15:28 följande:
    Efter att ha följt tråden i spänd väntan (mkt pga att ni var på TV Qermit) så kan jag bara säga följande tröstande ord (även om jag inte varit i exakt samma situation och ni säkert inte tycker de är mkt värda just nu)

När ni en dag står med ert lilla barn i famnen kommer ni att förstå varför det tog sån tid. Det var ju just detta barn som skulle bli ert. Allt annat hade varit fel. Det finns en mening med allt och alla jobbiga känslor ni har nu kommer att förblekna helt i den stunden. Ni har något så fantastiskt framför er och snart händer det.

Vi har själv en dotter från Kina och vi hade enorm tur när vi fick henne 2004 för köerna hade aldrig varit så korta som då, 6 månader. Men oavsett vilket så var det ju just HON som skulle bli vår, det förstår man i efterhand.

Många peppkramar till er som väntar och längtar.
    Tack för stöttande ord! Jag försöker trösta mig själv med att tänka så när det känns för jobbigt. Kram!
  • SouthAfricamamma

Er det flere uker siden sist tildeling til Sverige nå?

Norge fikk en tildeling fra Pretoria i slutten av april, da var det 7 månder siden siste tildeling fra Pretoria...

Håper snart det løsner i Pretoria, nå er det frustrerende tregt derfra :(    

• Qermit

Vad vi vet om är det ca 4 veckor sedan senaste bb till Sverige.

Stort grattis till ert norska bb men det är ju riktigt segt att det ska ta så lång tid mellan dem!

• Flybe
    SouthAfricamamma skrev 2012-05-05 14:08:02 följande:

Er det flere uker siden sist tildeling til Sverige nå?

Norge fikk en tildeling fra Pretoria i slutten av april, da var det 7 månder siden siste tildeling fra Pretoria...

Håper snart det løsner i Pretoria, nå er det frustrerende tregt derfra :(    

så jobbigt med sju månaders väntan på bb från Pretoria. Hur många är ni som har era handlingar i Pretoria? Hur länge har ni väntat nu? Hoppas och ber att det ska släppa snart.
  • SouthAfricamamma

Norge har 23 par i Sør-Afrika nå, hvor mange som ligger i Pretoria vet jeg ikke, da mange har papirene sine i CapeTown.

Vi har hatt papirene i Pretoria i nesten 18 månder. 

De som fikk bb hadde hatt papirene i Pretoria i 22 måpnder tror jeg.

Det har kommet 6 bb fra CapeTown, men det hjelper jo ikke oss  som venter fra Pretoria.      

• iVantansTider at Wordpress
    SouthAfricamamma skrev 2012-05-06 09:32:07 följande:
    Norge har 23 par i Sør-Afrika nå, hvor mange som ligger i Pretoria vet jeg ikke, da mange har papirene sine i CapeTown.

Vi har hatt papirene i Pretoria i nesten 18 månder. 

De som fikk bb hadde hatt papirene i Pretoria i 22 måpnder tror jeg.

Det har kommet 6 bb fra CapeTown, men det hjelper jo ikke oss  som venter fra Pretoria.      
    Måste fråga, vem är det som väljer om pappren ska hamna i Pretoria eller Cape Town? Är det abba som förmedlar barnen i Cape Town också?? Vi i Sverige får inte välja vart pappren ska skickas, och vad jag vet har det inte kommit barn till Sverige från Cape Town på jätte länge...
Svar på tråden Sydafrika-tråd!