• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Qermit
    vem vet skrev 2011-10-06 16:53:00 följande:
    Var ser ni en sådan prognos? Är det på någon sida som man endast ser om man har sin ansökning i landet?
    Ja, jag tror att det bara går ut till dem som väntar bb. 10 barn färre än vad de trodde i början av 2011 men som sagt, 8 barn till i år!!! Jippie . (ja, jag är lite smått hysterisk härhemma)
  • LindiweSA

Och ska vi vara lite extra positiva så kan det ju ändå komma fler fortfarande. Kul att de räknar med flera bb under oktober och november. Det ser vi fram emot!

• Namaste72
    Namaste72 skrev 2011-10-06 16:38:54 följande:
    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}

Efter din kommentar ändrar jag nu till *tummaråtår*
  • Namaste72

Öhhh.. Jo vad jag tänkte skriva var att efter Qermits kommentar ändrar jag nu till

• Nystart

30 är två fler än förra året! Klart det blir en jul med barn. kram

• Hjärtat längtar

Och de har oxå uppdaterat att väntetiden i Sverige nu är ca 3 år, och att de för närvarande inte skickar fler ansökningar! Jobbigt för de som väntar på att få skicka! Jag är så lättad att vi bytte land!

• Qermit
    Hjärtat längtar skrev 2011-10-07 08:49:04 följande:
    Och de har oxå uppdaterat att väntetiden i Sverige nu är ca 3 år, och att de för närvarande inte skickar fler ansökningar! Jobbigt för de som väntar på att få skicka! Jag är så lättad att vi bytte land!
    Men de har inte ändrat väntetiden i landet . Det kan ju betyda att det inte kommer bli längre väntan än 18 månader och att om bara det kommer lite fler bb (vilket ju nu verkar vara på ingång) så kommer de att skicka ner lite nya ansökningar igen.
  • Zabka

Qermit, jag tycker att det verkar fantastiskt lovande. Om jag får bestämma så ringer de er IDAG!

• Qermit
    Zabka skrev 2011-10-07 09:58:16 följande:
    Qermit, jag tycker att det verkar fantastiskt lovande. Om jag får bestämma så ringer de er IDAG!
    Hjärta
Svar på tråden Sydafrika-tråd!