• vittra

5-årig flicka kan inte tvätta underlivet med tvål

Man ska inte tvätta underlivet med tvål...

• vittra

Har då aldrig tvättat dottern med tvål i underlivet och hon luktar inte ett dugg illa. Tvättar förövrigt inte mig själv med tvål i underlivet heller! Kroppen har ett eget reningssystem, inte konstigt att det är så vanligt med svamp och obalans i ph, när folk resonerar att man måste använda tvål för att bli ren eller inte lukta illa!

Lukta illa gör man när man använder tvål! Inte tvärtom!

• vittra
    Mysgosmys skrev 2010-08-17 23:35:28 följande:
     Jag tvättar mig med tvål, och luktar då inte illa för det....
    Det luktar illa om man får svamp, eller obalans i ph-värdet. Vilket orsakas av tvål.
    Använder man inte tvål är risken också i princip obefintlig för svamp och obalans.
  • vittra
    Stuck In Time skrev 2010-08-18 11:21:06 följande:
    Men nu hänger jag inte med, jag menar inte att man ska tvätta i snipperiet! Jag menar blygdisarna och det, får man inte ens tvätta där med intimtvål?? Förvånad Det gör jag iaf.. Känner inte för att sluta heller direkt.. Hmm.. Iofs går det ju inte att skölja med vatten inuti heller. Äsch då.
    Eh självklart ska man inte tvätta i hålet! Där ska ju inte ens vatten in. Det man talar om är blygdläppar och helt enkelt de yttre delarna av snippan. Det är känsligt och ska inte torkas ut med tvål!
  • vittra
    Stuck In Time skrev 2010-08-19 10:48:55 följande:
    Men nu måste jag ta det ett steg längre, och kommer troligtvis bli dumförklarad men det bjuder jag på! Oralsex. Jag vill gärna känna mig ren därnere när min sambo ska vara där och då skulle jag nog inte känna mig ren när jag bara sköljt av mig med vatten! Men det kanske bara är jag det.. Obestämd
    Om du inte känner dig ren så ligger det ju i ditt psyke och inget annat. Att vara ren och att känna sig ren är ofta två vitt skilda saker. Finns vissa som parfymerar sig där nere också, personligen tycker jag dock att det räcker alldeles lagom att faktiskt bara vara ren.
  • vittra
    Stuck In Time skrev 2010-08-19 12:28:02 följande:
    Näe, inte smaka tvål. Det gillar inte jag heller, och absolut inte min sambo. Det har han sagt några ggr, och han har ju faktiskt sagt, när jag tänker efter, att han inte vill att jag ska "tvätta så noga" med tvålen just därför. Men nu använder jag Lactacyd och jag sköljer alltid noga.

Men bara vatten? Hmm..tänker bara på dom ggr man känner sig extra smutsig, typ när man kommit hem från gymmet..nog vill jag tvätta mig då, hela mig. Med tvål på kroppen och Lactacyd där nere..
    Haha du ser, du borde lyssna till din sambo
  • vittra
    Elsamamman skrev 2010-08-19 18:33:32 följande:
    Tack kära du för en vänligt inlägg och inte ännu ett påhopp. Ja jag kanske är sämsta mamman i mammaminne, helt idiot som någon gång i vecka låter min flicka tvätta sig med tvål. Men jag förstår inte hur man enbart kan tvätta med vatten på sina barn eller sig själv, alla tycker vi olika. Fast min flicka är väldigt känsligt, kan knappt sitta i badkaret när det har kommit schampo i vattnet och det tycker jag är konstigt. Vi har varit hos läkare men hon har varken svamp eller infektion. Men nu lämnar jag det här forumet.
    Vad sägs om att acceptera att tösen kanske har känslig hud helt enkelt? Jag har själv en dotter med känslig hud och desto viktigare är det ju då att faktiskt undvika sådana produkter! För faktum kvarstår, de är inte nödvändiga!
    Sen om du vill lukta gott (lukta tvål) i ditt underliv är väl en sak, så länge man inte får problem är det väl inget man behöver avstå ifrån bara för att man faktiskt klarar sig utan, men din dotter har ju problem!
Svar på tråden 5-årig flicka kan inte tvätta underlivet med tvål