Problem med svärmor
Min svärmor är mycket knepig. Under den tiden jag och min sambo varit tillsammans har jag svalt och svalt tills det tillslut brast igår.
Hon är så otroligt fientlig och negativ. Allt som kommer ur hennes mun är negativ skit om andra människor. Det är konflikter i släkten som det ständigt ska pratas om. "Den är dum i huvudet", "hon sa det", "han är tjock och äcklig". I början var jag helt tagen av att inget i livet verkade vara bra och efter ett tag kände jag att negativiteten började tära på mig. Jag orkar inte höra! Kan heller inte låta bli att fundera över vad hon egentligen tycker om mig då ingen annan duger eller kan göra saker på rätt sätt enligt henne.
ALLT ÄR FEL! Hur vi resonerar, vart vi semestrar. Ingen annan kan säga något för hon vet bäst. Att diskutera är inte att tänka på, även när det gäller ämnen hon inte ens är insatt i.
Jag tog äntligen upp det här med henne efter påtryckningar från min sambo och då bröt helvetet ut. Hon började attackera mig om att det var jag som tyckte synd om mig själv, att skiten hon pratar faktiskt är sant, säga saker om min familj som hon endast träffat en gång. Vi kom inte fram till någonting mer än att hon anser att dom har en öppen relation i sin familj som även kan prata om det som är dåligt.. ja, visst. Men att helt utan anledning börja spy galla vid middagen om något obetydligt tycker inte jag är samma sak som att reda ut problem och ledsamheter i familjen.
Jag blir så ledsen och frustrerad, speciellt för att min sambos skull som hamnar emellan. Han står på min sida men naturligtvis är det svårt när vi inte kommer överens och han tycker det är jobbigt att jag är så ledsen.
Jag ser ingen utväg. Just nu vill jag aldrig mer se kärringen. Jag har försökt att möta henne halvvägs då jag förstår att jag självklart inte är den som har alla rättigheter, men får ingen respons. Hon går inte att rubba.
Hur går jag vidare? Känns så synd om hon skulle försvinna då hans föräldrar är allt vi har här (min familj bor i en annan del av landet).
Erfarenheter?