• Sarita

Vad är det för fel på folk??

...skulle jag spontant vilja sätta som rubrik på detta inlägg, men jag misstänker att det finns en massa människor som tycker att det jag ska beskriva är jättesmart och bra, så jag nöjer mig med att fråga Är detta något att vara stolt över??

Stod i bankomatkön framför två mammor med små barn som utbytte erfarenheter av hur man får barn att sluta med napp och välling.

Mamma 1 hade doppat nappen i ättika.
    Mamma 2 hade hällt en massa salt i vällingen.

Detta berättade de glatt fnissande för varandra. Själv tycker jag definitivt inte varit stolt över mig själv om jag gjort så. Men så har jag också ett barn som slutade med napp vid 3,5 och en tvååring som "fortfarande" får välling.

• Svar på tråden Vad är det för fel på folk??
  • kvinnan47

Ha ha  ha ! Ja man slutar aldrig att bli förvånad.

• sonen08

oj ja fick höra av en annan mamma att hon glatt hällde socker i sin 2-3 veckors bebis ersättning de fick ja en chock av...

• Teskedsmamman

Jag prepparerade iofs sonens välling med en liten skvätt saft när han gick över till låglaktos glutenfri, men det för att den smakade mer blöt kartong än gott... trappade ju ner allteftersom tills det var ren välling...

Men att göra en sådan sak bara för att man är lat och inte jobbar med avvänjning är bara så fel.

3 killar & pojke BF+5 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Alkyone

Ja det är alltid lätt att dömma människor utifrån en enda mening utan att ha hela bilden klart för sig.
    Cool

• Queenie70
    Alkyone skrev 2010-08-17 23:30:20 följande:
    Ja det är alltid lätt att dömma människor utifrån en enda mening utan att ha hela bilden klart för sig.
    Cool
    Tycker man får bilden rätt klart för sig faktiskt..Hälla salt i vällingen liksom...herregud.
  • Alkyone
    Queenie70 skrev 2010-08-17 23:40:53 följande:
    Tycker man får bilden rätt klart för sig faktiskt..Hälla salt i vällingen liksom...herregud.
    Jamenvisst. Det kallas ju fördomsfullt när man dömer efter endast några ord.

Om jag sa att jag lagt mig på mitt barn och hållet fast det med min kroppstyngd skulle du döma mig som misshandlare också.
  • Bonanza
    Alkyone skrev 2010-08-17 23:30:20 följande:
    Cool
    Fast det finns liksom ingen anledning att ha salt i vällingen för att få barnet att sluta med välling. Det är ju så dumt att man storknar.
  • Alkyone
    Bonanza skrev 2010-08-17 23:51:15 följande:
    Fast det finns liksom ingen anledning att ha salt i vällingen för att få barnet att sluta med välling. Det är ju så dumt att man storknar.
    Tja, vad vet du om det?
    Såg du dokumentären idag på TV som handlade om bla ett barn som endast åt välling. Endast..
    Och den var 4-5 år.

Så jag vidhåller att det är lätt och fördomsfullt att döma utan att veta speciellt mycket.
  • Bonanza
    Alkyone skrev 2010-08-17 23:54:39 följande:
    Tja, vad vet du om det?
    Såg du dokumentären idag på TV som handlade om bla ett barn som endast åt välling. Endast..
    Och den var 4-5 år.

Så jag vidhåller att det är lätt och fördomsfullt att döma utan att veta speciellt mycket.
    Och hur är det då bättre att tvinga barnet medelst salt att sluta äta välling? Bättre med ingen näring alls än välling?
  • versus

Kommer inte på ord...skulle vilja höra mammornas respons på om det var ett bra bantningsknep-sluta äta för mycket genom att hälla salt resp ättika i maten...nä, vad är det för fel på att prata med sia barn och se att det är utvecklande att orka ta e eller anan konflikt ur utvecklingssynpunkt. *uuuuuuuuuuuuuuurk*

Svar på tråden Vad är det för fel på folk??