Mitt första barn blev en grabb- jag var super lycklig & nöjd. När jag var gravid med nr 2 så skulle första barnet vara 2 år när den kom och då önskade jag faktiskt en grabb till för sonens skull. Och en till grabb blev det och dem har så mycket gemensamt och kul ihop, nu är dem 7 & 5 år, tänk när dem är i puberteten och kan prata om sex och sådana saker med varandra.
Nu är jag gravid igen, oplanerat men välkommet. Först när jag plussade så tänkte jag "hoppas att det blir en tjej" Storebröderna hoppas på en lillebror. Nu vill jag bara att barnet ska vara friskt! Jag är bara så himla sugen på en bebis oavsett kön. Jag är så lycklig att jag kan bli mamma!
Jag tror att din besvikelse ts kommer att gå över snabbt! Tänk att det är en mening med att just dessa grabbar har valt dig som mamma! Försök att tänk alla fördelar med att ha 3 grabbar, tänk inte på det du kommer att missa om du hade fått en tjej. Gräset är inte grönare på andra sidan!
OBS KÄNSLIGT!!
Jag ska berätta om en gammal granne till mig, hon fick 5 fina pojkar. Hon önskade sig en flicka VARJE gång. hon var besviken även långt efter dem var födda. Hon t om klädde en av dem i klänningar och klackskor. Hon hade 2 bonus döttrar men var så elak mot dem för att hon ville ha en egen tös. Nu har hon endast 2 pojkar kvar :(
Sebastian dog i cancer när han var 6 år gammal, samma dag som min syster föddes dog han. Sen långt efter det då denna kvinna träffat den nya mannen som hade 2 gemensamma grabbar förlorade hon dem också... I en hemsk olycka. Dem blev ihjälpressade i en container. Det var en fredag och pojkarna ville gå ut och leka efter maten, pappan sa först nej men sen sa han OK; men kom in klockan 20 när fångarna på fortet börjar. Men pojkarna kom aldrig hem... Glömmer aldrig begravningen då pappan brast totalt och slängde sig över de två små vita kistorna och skrek hysteriskt. Minns inte riktigt men jag tror dem var 8 och 10 år. Sen denna tragiska olycka så bytte dem ut alla containar.
Tänk på att man har bara varandra till låns och livet är för kort för att vara missnöjd och besviken! Njut av era barn oavsett kön!