Anonym (Grabbmorsan) skrev 2010-08-19 14:07:28 följande:
Tack alla ni! Självklart väger jag ju allt till fördelar!
Mina två grabbar nu är 2½ och 1 år.. en tredje kille innebär ju givetvis att alla dessa tre kommer att vara de tajtaste grabbgänget som finns i hela deras liv. Den äldsta är just fyllda 3 då minsta grabben kommer.
Jag tycker det känns jätte bra att få skriva av mig och känner mig otroligt sporrad.
Men även om den här tråden är jätte bra så ska jag söka hjälp för mina tankar. Jag behöver nog prata av mig med en speciallist som, jag är fullt övertygad om, har varit med om dessa frågor förr.
Det ska bli spännande att följa mina söners liv, från första tjej till deras första barn osv..
Ser ju redan nu så olika de är trots att de är pojkar..
Många har varit på mig redan med kommentarer som "Jahapp, är de dags för tjejen nu då?" och "Ja, en tjej vore väl skoj, då har du någon att shoppa med sen".. Konstigt nog, även om jag försöker vifta bort dom, så sätter dom sig på hjärnan.
Min mamma sa till mig då jag väntade nr 2; "Du kommer bara att få pojkar"... Stundvis, då jag mår sämre, tycker jag att hon gav mig en förbannelse.. Men oftast är jag rätt nöjd.
Det är bara så jobbigt med alla kompisar och gravida runt omkring mig som får flicka/pojke.. Blir nästan lite glad då det är någon som får pojke/pojke.. då behöver jag inte känna mig så ensam.
Jag känner igen det där om att alla frågar- ja, då kommer tjejen nu då....
Tycker att du absolut ska söka hjälp och prata om detta. Men när du få se din lille son kommer du att släppa tanken på en flicka. Oj, är den äldsta 3 när du får sonen :) bra jobbat! Då kan du ju klä dina tre pojkar lika hehe tycker att det är så sött när dem är små. Det gjorde jag med mina söner nu r dem för satora för att vilja ha lika kläder :(