• Victoria86

urine off vs piss off

ska snart flytta och vill vara säker på att all ev. kattkisslukt är försvunnen vid utflyttning. har googlat runt lite och sett att urine off och piss off ska funka. någon som testat dessa? vilken är bäst? var köper man det och vad kostar det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-18 14:34
    jag märker nu också när jag flyttstädar
    att det har blivit missfärgade märken i parketten efter kattkiss. jag antar att det inte finns något sätt att få bort dom... tips mottages tacksamt. :/

• Svar på tråden urine off vs piss off
  • VirrigaVerna

Jag har inte provat urine off men Piss-Off tycker jag fungerar bra. Det tar bort urinlukt både från hund och katt och vi rengör fågelburar med det också.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Victoria86
    VirrigaVerna skrev 2010-08-18 20:44:54 följande:
    Jag har inte provat urine off men Piss-Off tycker jag fungerar bra. Det tar bort urinlukt både från hund och katt och vi rengör fågelburar med det också.
    tack för ditt svar. jag läste på en sida att en person hade sagt såhär:
    Betyg / Recensioner

Therese: - 2010-03-24 - omdöme 1 av 5 Jag köpte en liter Piss off för att min katt hade uträttat sina behov i vår nya fotölj pga att hundarna stängt in henne i storarummet... Har använt snart en hel liter Piss off och det ända den har gjort än så länge är att förstärkt lukten... Jag köpte dock naturell för att ingen annan doft ska övertäcka kattkisset...

vilken doft har du? inget du känner igen dig i?

• Marie-Louise 01

Köpte pissoff citron och det funkar,men då kostade den bara 69 kr/ flaskan och nu har priset ökat till 99  kr hos(foderbilen) djuraffär 119 kr. jag tycker att det är dyrt. Nehöver den vara så dyr??!! Innehållsförtecningen är lite svag.Glad

• Marlee

Jag har använt urine off men den har en ganska särskild lukt, dock försvinner kattpisslukten och om man vädrar ordentligt så...  

• Havanna82

Jag skulle hellre rekommendera Scent Stop. Piss Off och dyliga medel täcker bara över lukten, medan Scent Stop arbetar med microorganisamer som äter upp lukten och fläckarna. Mycket bättre för både miljö och katter! Piss Off har något i sitt innehåll som inte är nyttigt för människor och katter och de har måsta stryka över saker på sin innehållsförteckning som garaterar att det inte är giftfritt.

Jag köpt Scent Stop till min fertila hane och jag tycker det fungerar kanon!

• VirrigaVerna
    Havanna82 skrev 2010-09-16 09:37:40 följande:
    Jag skulle hellre rekommendera Scent Stop. Piss Off och dyliga medel täcker bara över lukten, medan Scent Stop arbetar med microorganisamer som äter upp lukten och fläckarna. Mycket bättre för både miljö och katter! Piss Off har något i sitt innehåll som inte är nyttigt för människor och katter och de har måsta stryka över saker på sin innehållsförteckning som garaterar att det inte är giftfritt.

Jag köpt Scent Stop till min fertila hane och jag tycker det fungerar kanon!
    Var hittar man det?

Jag provade föresten Oveck som jag hittade på Jula och det fungerar också väldigt bra. Luktar inget men tar bort lukten suveränt.
  • Havanna82
    VirrigaVerna skrev 2010-09-16 10:09:44 följande:
    Var hittar man det?

Jag provade föresten Oveck som jag hittade på Jula och det fungerar också väldigt bra. Luktar inget men tar bort lukten suveränt.
    Fanns ju en länk i mitt inlägg, annars kan du testa google.
  • VirrigaVerna
    Havanna82 skrev 2010-09-21 10:56:10 följande:
    Fanns ju en länk i mitt inlägg, annars kan du testa google.
    Jag såg den länken efter att jag skrivit inlägget och beställde Skäms
  • Victoria86

jag har fått min scent stop nu men tycker det fungerar in i helskotta dåligt. vad gör jag fel? känns bara som det täcker över lukten tillfälligt, men sen luktar det igen. :/

• Havanna82
    Victoria86 skrev 2010-09-21 20:10:46 följande:
    jag har fått min scent stop nu men tycker det fungerar in i helskotta dåligt. vad gör jag fel? känns bara som det täcker över lukten tillfälligt, men sen luktar det igen. :/
    Hur länge har du låtit den verka? Har för mig att den verkar under 3-5 dagar.
  • Victoria86
    Havanna82 skrev 2010-09-22 11:05:10 följande:
    Hur länge har du låtit den verka? Har för mig att den verkar under 3-5 dagar.
    jahaa? så länge? några timmar lät jag det verka.
  • Havanna82

Jag tror att hela grejen med Scent Stop är att det är microorganismer som äter upp lukt och fläckar och att dessa verkar mellan 3-5 dagar. Det är därför man inte ska blanda mer än vad man behöver för 5 dagar framåt.
    Men det står säkert mer på deras hemsida.

Svar på tråden urine off vs piss off