• skrotis78

FIX vinteroverall?

Funderar på att köpa FIX vinteroverall från Lindex till min dotter som kommer att vara 1½ år i vinter. Har ni några erfarenheter om hur dessa overaller är, är det ngt att satsa på?

• Svar på tråden FIX vinteroverall?
  • happy 78

tyckte den va bra.sonen va 9-12 månader när den användes så han satt/lekte inte i snön med den så jag vet ju inte om den är bra då

• Niinis

undrar också, jag köpte årets modell till min 6 åriga son i stl 116, tycker den verkar bra iallafall:) Alla andra år har vi köpt pop men de var för dyra nu tycker jag, runt 1300kr, undrar vad skillnaden egentligen är mellan pop och fix?

• supersötasilversara

Vi har också haft mycket av pops ytterplagg och varit väldigt nöjda med dom, men tycker också att det blir väldigt dyrt. Förra året fick dottern på 4 år FIX vinterjacka med byxor och de användes flitigt, och ser fortfarande fina och nya ut. Men iofs så var det ju en väldigt kall vinter och aldrig någon väta så jag vet inte hur de egentligen håller i slaskig vinter?

Lite OT... Vi köpte McKinleys skalset till båda barnen, med en vattenpelare på 5000. Tyckte de verkade smidiga och bra men barnen blir blöta igenom om de är ute i blött väder, tex sitter på gräsmattan eller i sandlådan. Nu kan ju en del tycka att man då har galonställ eller fleecefodrade gummiställ, men PO.Ps skalkläder har hållit hur bra som helst för detta. Dottern hade nog sitt PO.P skalset i TVÅ år i ur och skur, vår, vinter och höst, i vattenpölar, i lekparker ÖVERALLT och hon var alltid torr. Vi behövde inte köpa galonställ då utan hade skalsetet bara.

Ska man köpa tex McKinley eller FIX skalset som blir kostar drygt 700kr och man dessutom behöver ett galonställ på 300-400 kr så kan man lika gärna köpa PO.Ps skalset istället. Köper man dessutom begagnat så blir det billigt.

Jag är i alla fall nöjd med FIX vinterplagg

• tegelpanna

Förra året löpte jag FIX vinteroverall till min då 3-åriga dotter. Tyget såg nött och slitet ut efter bara ett par månader och reflexbanden lossnade. Efter 3 månader sprack sömmen i ena benet ca 10 cm. Försökte laga det genom att sy ihop det men givetvis läckte den så hon blev blöt på hela benet. Böjade använda overallen först i december när det var mycket snö så den blev aldrig utsatt för lera eller grus heller...i mars var den slutkörd. Blev jättebesviken med tanke på att den fick så bra i test och tidigare goda erfarenheter av FIX innekläder.
    Nej, i år blir det definitivt ett annat märke!

• Puffalina
    Har haft mkt olika FIX-kläder å alltid varit nöjd...UTOM med vinteroverallen... Köpte den förra året till min 3-årige son. Den blev stenhård å stel så fort det var några minusgrader (kan tillägga att vi bor i norrland där många minusgrader är vanligt..) Han var ofta kall trots fleece under. Så iår blir det en polarn igen tror jag. De hadr vi haft tidigare å alltid varit nöjda med!
    * Sebastian 061016 Alexander 081109 BF 8/9-10 *
  • sarsparis

Nu är ju fix overallen ny modell för iår då den andas och har 10000 vattenpelare så man kan nog inte jämföra den med förra årets modell. dock vågar jag nog inte köpa den då jag tycker att den är för billig för att ha 10000 vattenpelare, ingen overall med den vattenpelaren kostar under 1000:- så därför undrar jag om det är "något" fel med den. Men jag skulle inte bli förvånad om den är kanonbra. Det jag märkt med fixkläder är att reflexer inte håller måttet.jag fick reklamerat skaljackan efter 2 mån då reflexet börjat lossat, nu ser jag samma tendenser på den nya vi fick, så jag får gå tillbaka med den med och då skulle jag få pengarna tillbaka. Har läst här på FL att fix inte har så där jättebra dragkedjor vilket  som tex pop har. Däremot är skaljackan väldigt bra, sonen har varit ute i ösreng med den jackan i flera timmar och inte blivit blöt.

Nu vet jag inte var ts bor, men bor du där det är riktigt vinter hade jag övervägt att köpa den, men inte här på västkusten då overallen måste tåla simturer i vattenpölar, åka på rumpan på berget mm.

Svar på tråden FIX vinteroverall?