• Katja med skrutt

Hopfällbar matstol???

Jag undrar om det existerar matstolar som man lätt kan fälla ihop och ta med sig när man går och hälsar på någon?? Är det någon som har en sån som vill rekommendera?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hopfällbar matstol???
  • Titti och mini

Jo, det finns en tjusig en, dansk design, som ser ut som en liten stol i sig som man spänner fast på en vanlig stol - mkt praktiskt Vet tycärr dock ej mer än så, inget namn..

Men så finns det ju de vanliga hänga-på-bordet stolarna också Säljs ju på alla Babyaffärer o på COOP också tror jag

• LiBy75

Ikea har stolar som är lätta att fälla ihop och ta med sig. Kommer dock inte ihåg vad de heter.

• vivianne

Jag har Babybjörns stol "Baby Äter" som man lätt spänner på en vanlig stol när man är borta. Den är stadig och bra men rätt skrymmande (väger dock nästan ingenting). www.babybjorn.se/index.asp

Annars finns det hopfällbara stolar att sätta på vanlig stol som verkar bra men som jag inte testat. De kostar ca 600:- och jag fick min Babybjörn rätt mycket billigare så därför blev det den...
    www.handysitt.dk/

Många köper IKEA:s antilop för 99:- och bara tar av benen när de ska bort. www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&langId=-11&productId=53018

• vivianne

Jag har Babybjörns stol "Baby Äter" som man lätt spänner på en vanlig stol när man är borta. Den är stadig och bra men rätt skrymmande (väger dock nästan ingenting). www.babybjorn.se/index.asp

Annars finns det hopfällbara stolar att sätta på vanlig stol som verkar bra men som jag inte testat. De kostar ca 600:- och jag fick min Babybjörn rätt mycket billigare så därför blev det den...
    www.handysitt.dk/

Många köper IKEA:s antilop för 99:- och bara tar av benen när de ska bort. www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&langId=-11&productId=53018

• Anna B

Jag har en jättebra, men den köptes dessvärre på Toys R US i USA för $20. Man sätter fast den med remmar på en vanlig stol. Den har ryggstöd, sele och bricka. Nu hittar jag ingen länk på just min stol (Safety First), men Fischer Price har en med samma funktioner. Jag har inte settt något liknande i Sverige, Baby Björns är det närmsta.

store.babycenter.com/product/feeding_nursing/highchairs_boosters/booster_seats/4151

• Leos och Vincents mamma

Vi har ikeas matstol som heter Antilop o kostar 99 kr.
    När vi åker iväg nånstans så brukar vi bara ta bort benen på stolen..hur lätt som helst.

• Stora

Vi navänder också Ikeas billiga 99kr man tar bara av benen..

• Sandra83

Vi använder IKEAs Antilop när vi åker bort. Bara att plocka bort benen.

Finns ju även de som man sätter på bordet.

Svar på tråden Hopfällbar matstol???