• Chokladälskaren

Bråttom! Jag får inte bort akrylnaglarna fast jag gjort enligt föreskrifter!

Jag har akrylnaglar gjorda på salong och några har ramlat bort. Har köpt medel på Åhlens (svart flaska) och har gjort som det står men de går ändå inte bort!!! Har drängt in naglarna med aceton i bomull, lindat fingret med bomullen, satt aluiniumfolie runt i 30 min. Snälla någon, vad ska jag mer göra?! Är sista utvägen att gå till en salong och säkert betala dyra pengar?!

• Svar på tråden Bråttom! Jag får inte bort akrylnaglarna fast jag gjort enligt föreskrifter!
  • Trisse78

Tog bort mina akrylnaglar i början på sommaren på salong, där kostade det 150:-. För mig värt vartenda öre (gjorde lika som du gången innan och slet som ett djur för att få bort dem själv hemma).

På salongen gjorde de så här: de klippte med en nageltång i nageln lodrätt mot fingret flera gånger brevid varandra så att de delade upp nageln. Sedan tog de en oanvänd lösnagel och stack in mellan min lösnagel och min riktiga nagel så att de bildades luftfickor och då kunde de också dra bort den. Det kunde göra lite ont men spände och drog mest i min nagel.

Hoppas att du förstår hur jag menar.

Lycka Till!

• Chokladälskaren

Tack Trisse78, men gissar att du inte bor i Stockholm? Har ringt till två salonger och det går på 400 resp 450 kr!!! Får väl hoppas på att de andra naglarna trillar av snart också och så får jag fila ner de så gott det går. Hade också gärna lagt ut 150 kr för att få bort dem men 400-450 känns som ett överpris faktiskt.

• 071001

Köp en flaska aceton, häll upp i ett kärl och doppa ner naglarna i acetonen. Tar minst en halvtimme att lösa upp dem, men det går. Dra bort smeten allt eftersom den löses upp.

• 071001

OBS! Bänd inte bort naglarna för det förstör dina egna där under mer än nödvändigt.

Svar på tråden Bråttom! Jag får inte bort akrylnaglarna fast jag gjort enligt föreskrifter!