• Anonym (Förtvivlad)

Fånge söker kontakt i SVERIGE?!

http://www.prisondate.se/?viewUsr=c703fb7Bff3

Börjar såhär. Med en Länk. Hoppas ingen blir sugen.... Jag blir förbannad. Hur kan mördare, våldtäcktsmän, rånare mfl tillåtas ha en hemsida men KONTAKTANNONSER???? Helt sjukt. Har de FRI? tillgång till internet? Vet ju att de får bättre mat än våra älskade barn får i skolan osv fär att inte tala om våra GAMmLA. Nu gråter jag.
    .
  • Svar på tråden Fånge söker kontakt i SVERIGE?!
  • Anonym (Förtvivlad)

Puffar för jag blir orolig inte en enda reaktion eller har jag missat nån annan disskution nånstans om detta.

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Ja de som inte har gjort grova brott kan ju leta efter kärleken, men alla andra kan sticka till helvetet.

• Anonym (Förtvivlad)

Å ja visst men va FAN. Begränsa då deras tillgänglighet till samhället. Eller vill du att dina barn som råkat ut för en pedofil eller mördare ska ha tillgång internet?

• Cornellia
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2010-08-19 00:43:13 följande:
    Å ja visst men va FAN. Begränsa då deras tillgänglighet till samhället. Eller vill du att dina barn som råkat ut för en pedofil eller mördare ska ha tillgång internet?
    Ja, jag tror inte jag skulle begränsa mina barns internet mer bara för att det finns pedofiler och mördare i ett fängelse. (vilket konstigt resonemang)

Hur som helst så har dom juh inte tillgång till internet, utan sidan förmedlar dom mejl som kommer in via post, och internerna svarar via post. (iaf enligt länken du skickade)
  • Anonym

Jag förstår inte heller riktigt problemet. Visst, många har gjort fruktansvärda saker som egentligen är oförlåtliga. MEN å andra sidan så tycker jag att människor har rätt till en andra chans i livet. Ett fängelsestraff kanske trotsallt förändrar deras syn på livet. Och varför skulle de inte få prata med andra människor för?

• Colisa

Det är väl jättebra att de finns på en sådan sida? Då vet man ju vad man får s a s, och kan välja själv om någon som "Är dömd till livstid för mord och rån" är någon man vill ha "lite kul brevkontakt" med, eller inte. Hellre det än att de skriver på andra sidor och man inte vet vad det är för typer.

• pluvdo

Rent spontant så tänker åtminstone jag som så att det väl är bättre om fångar som förr eller senare förmodligen kommer släppas ut igen får brevväxla med lite vettiga personer istället för att bara prata med varandra?

• Reglementet

Det mest patetiska är tjejerna som vill ha en kille i fängelse.

*Kommersiellt budskap*
  • knäppisen

Om du hade bemödat dig med att läsa på lite om sidan så hade du sett hur det fungerar. Suck.

www.prisondate.se/

De personer som har en profil här söker efter en vän, date, livskamrat eller bara en brevvän. De har fått möjlighet att skicka ett brev till oss med profiluppgifter, som vi sedan lägger ut på sidan. De har ingen möjlighet att själva logga in på sidan och sköta sin profil utan all kontakt sker via oss. När man finner en profil som man tycker verkar intressant skickar man en e-post till den personen som vi sedan vidarebefordrar brevledes till personen i fråga. Han eller hon skickar sedan ett svar till oss som vi sedan sänder via e-post till er. 

• Verkligen

Jag tycker det där var ett bra intiativ på nåt vis. Alla är ju inte mördare osv och om jag ska vara ärlig så har även en mördare rätt till en ny chans i livet. Jag känner några som suttit för mord som faktiskt är underbara människor som hamnat snett helt enkelt och som hamnat på rätt köl igen tyvärr pga fel anledning. Alla är inte iskalla elaka människor.

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmor.wordpress.com
Svar på tråden Fånge söker kontakt i SVERIGE?!