• klarafärd

Tuggummin

Vi  bor med vår hund på bottenvåningen i vårt hus och därmed har vi också en gräsamatta som är vår på baksidan problemet är att de som bor ovanför tycker det verkar okej att slänga ner allt möjlig. Det kan vara allt möjligt kycklingben, cigarettfimpar, snus jag tycker inget av det här är acceltabelt men värst är ändå alla tuggumin som man inte ser och som min valp gärna vill äta plockar massor av tuggummin från hennes mun och har även sagt till grannarna men när inget hände ringde jag hyresvärden men det enda som hände där var att de satta upp en lapp.

Hur ska jag gå tillväga? Jag är jätterädd att min valp ska sätta i halsen eller svälja ett tuggumi.

• Svar på tråden Tuggummin
  • Jezamine

Håll koll på valpen.

Avstängd tills vidare
  • Pallas

Är det farligt för valpen att svälja ett tuggummi då? Det lär ju komma ut?

• Jezamine

Mina hundar har varit förjävliga rent ut sagt på att äta tuggummin de hittar ute! 
    Nu mera har vi lärt in loss som funkar till 100% på minttuggummin, till 80% på tuggummin med fruktsmak 

Hur som helst... När det blir för mycket tuggummi i systemet så kan de bli lite hårda i magen.
    De allra flesta tuggummin är dessutom sötade med Xylitol vilket ät giftigt för hund. Dock så tuggar man ju bort det allra mesta xylitolet så det är inget man behöver oroa sig över så länge hunden inte lever på en ren tuggummidiet
    hämtat från:www.alltomhundar.com/hundforum/viewtopic.php&t=78906

Avstängd tills vidare
  • klarafärd
    Jezamine skrev 2010-08-19 16:46:09 följande:
    Håll koll på valpen.
    Det känns ju sådär att hunden inte kan springa lös i min egen trädgård utan att man måste söka egenom gräset efter tuggummin, och de är inte särskilt lätta att hitta heller.
    Pallas skrev 2010-08-19 16:47:03 följande:
    Är det farligt för valpen att svälja ett tuggummi då? Det lär ju komma ut?
    Jag vet inte det är giftigt för hundar med Xylitol, men vet inte hur stora mängder som krävs. Någon som vet?
  • Bembu

Är det hyresrätt så var på hyresvärden igen. Säg att det inte är kul att hitta matrester, fimpar, tuggummin mm ute på eran gräsmatta. Skulle han inte lyssna så skulle jag föröska gå vidare eller kräva mindre hyra pga att ni inte kan nyttja det ni betalar för. Det är fan deras jobb att ta sån skit. *morr* Irreterad jag blir, vi hade samma problem med fimpar men satte uppe en lapp å nu har dom skärpt sig, tack o lov.

Svar på tråden Tuggummin