Inlägg från: Anonym (Pappas flicka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pappas flicka)

Mim 11 åriga tjej sover i pappas dubbelsäng...

För min del, som också varit "pappas flicka", hade jag aldrig drömt om att sova med min pappa vid 11 års ålder. Det hade för min del bara känts pinsamt, då jag vet att jag iom puberteten började visa att jag inte var hans lilla flicka längre. Var iofs alltid trygg med att sova själv (förutom vid åskväder som jag var rädd för, men inte senare än 8-9 årsåldern). 

Alla är olika och har olika behov. Behoven av närhet kan säkert också öka efter att föräldrarna separerat. Annars är det nog många 11-åriga tjejer som gärna sover utan pappa då de helt enkelt känner sig stora och inte behöver pappa (eller mamma) på samma sätt längre. Min pappa har alltid varit en stor trygghet i mitt liv (mamma också) men jag hade som större barn inte ngt behov av att  vara fysiskt nära dem, förutom vid tillfällen då jag varit riktigt rädd och/eller ledsen. Och absolut inte för att sova.

Funderar bara på vad som skulle hända om tjejens pappa skulle träffa en ny kvinna. Ska de sova alla tre i sängen då, eller? Vet jag inte om varken dottern eller kvinnan skulle gilla... Men det blir ju ett senare problem..

Prata med din dotter. Fråga henne om det är för att HON VILL sova med pappa som hon gör det, eller om det ev finns någon annan anledning. Sedan kan du ta ställning till om du behöver vara orolig.

Svar på tråden Mim 11 åriga tjej sover i pappas dubbelsäng...