• Anonym (??)

Mim 11 åriga tjej sover i pappas dubbelsäng...

Frågan är, är det dottern som vill ha närhet och ligga och prata på kvällen? Eller är det pappan som saknar någon vuxen att mysprata med och därför låter dottern fylla det tomrummet?

Dvs vems behov är det som uppfylls av att dottern ligger i pappans säng?

• Anonym (??)
    Anton72 skrev 2010-08-20 00:34:42 följande:
    Eller så är det BARA för att han vill ja just en "pappa-dotter-mysstund" med sin dotter! Varför måste det vara på något annat sätt? Varför kan inte en pappa få dela säng med sitt barn utan att någon blir misstänksam? Varför ska mammaor få det utan att någon alls reagerar? Varför är det så stor skilnad på oss? Förälder som förälder!
    Är man 11 så är man ett barn och att få mysa med pappa då hon är där finns väl inga som helst fel i.Tvärtom!
    Förstår inte alls problemet eller var problemet ligger i om en dotter på 11 år vill ligga i samma säng som sin pappa???
    Jag vill förtydliga att jag inte har den minsta misstanke om att pappan har sexuella tankar om sitt barn. Det vore en helt annan historia.

Däremot är det väldigt många separerade föräldrar som "använder" sina barn till att vara en samtalspartner och/eller tröst. Tex att mamman snackar en massa skit om pappan till sin dotter och tycker att det bara är oskyldigt tjejsnack. Eller att pappan gifter om sig och mamman känner sig ensam vilket barnet känner på sig och börjar trösta mamma genom att alltid finnas till hands för mamman, kanske tom minskar sitt umgänge hos pappan för att mamman ska slippa vara ensam. Det är den typen av situation jag ser framför mig när ts beskriver situationen. Pappan är van att ha någon att ligga och snacka med på kvällen och nu efter separationen känner han sig ensam och då passar det honom alldeles utmärkt att ha dottern i samma säng så att han kan snacka med henne.

Det är vad jag menar med att det sannolikt är så att pappan har ett behov, och att det är pappans behov som uppfylls av att dottern sover i hans säng. Barn är oerhört lojala mot sina föräldrar och om dottern känner av att pappan behöver den här trösten av henne så kommer hon att själv lägga sig hos honom. Men bara för att hon gör det frivilligt så är det inte säkert att det är vad hon vill innerst inne, eller att det faktiskt är bäst för henne.
  • Anonym (??)
    Anonym (Pappas flicka) skrev 2010-08-20 13:33:11 följande:
    ...

Funderar bara på vad som skulle hända om tjejens pappa skulle träffa en ny kvinna. Ska de sova alla tre i sängen då, eller? Vet jag inte om varken dottern eller kvinnan skulle gilla... Men det blir ju ett senare problem..

Prata med din dotter. Fråga henne om det är för att HON VILL sova med pappa som hon gör det, eller om det ev finns någon annan anledning. Sedan kan du ta ställning till om du behöver vara orolig.
    Det kan jag svara på.

Barnens pappa lät dem sova i hans säng varje natt av olika anledningar, de var yngre än ts barn, 6 och 8 år. När han träffade en ny tjej och hon började sova över så låg pappan i mitten med nya tjejen på ena sidan och barnen på andra sidan. Jag fattar ärligt talat inte att den nya tjejen stod ut! Själv så utnyttjade jag tillfället till att börja hinta till pappan att barnen nog var stora nog att sova i sina egna sängar (som de gjorde före skilsmässan). Jag antar att nya tjejen också hintade för det dröjde inte många veckor innan barnen var utflyttade från pappans säng.
  • Anonym (??)
    Anonym skrev 2010-08-21 19:12:32 följande:
    jag låg mellan mina föräldrar när jag var 11 år !
    eller låg jag på mammas plats när hon jobba natt / pappas när han jobba natt.

Min son är 9 år & sovr bredvid mig i min säng när min sambo jobbar
    Sover din son bredvid dig för att sonen känner sig ensam när din sambo jobbar? Eller sover din son bredvid dig för att du känner dig ensam när din sambo jobbar?
Svar på tråden Mim 11 åriga tjej sover i pappas dubbelsäng...