• Anton72

Mim 11 åriga tjej sover i pappas dubbelsäng...

Anonym (??) skrev 2010-08-19 20:43:16 följande:
    Frågan är, är det dottern som vill ha närhet och ligga och prata på kvällen? Eller är det pappan som saknar någon vuxen att mysprata med och därför låter dottern fylla det tomrummet?

Dvs vems behov är det som uppfylls av att dottern ligger i pappans säng?
    Eller så är det BARA för att han vill ja just en "pappa-dotter-mysstund" med sin dotter! Varför måste det vara på något annat sätt? Varför kan inte en pappa få dela säng med sitt barn utan att någon blir misstänksam? Varför ska mammaor få det utan att någon alls reagerar? Varför är det så stor skilnad på oss? Förälder som förälder!
    Är man 11 så är man ett barn och att få mysa med pappa då hon är där finns väl inga som helst fel i.Tvärtom!
    Förstår inte alls problemet eller var problemet ligger i om en dotter på 11 år vill ligga i samma säng som sin pappa???
  • Anton72

JA ABSOLUT! Förstår inte alls vad problemet är! En pappa och en dotter sover i samma säng och båda tycker att det är mysigt! Du misstänker INGET sexuellt utnyttjande alls skrev du i ett inlägg så JAG FÖRSTÅR INTE ALLS VARFÖR DU STÖR DIG PÅ DET OCH VAD DU EGENTLIGEN HAR MED DET ATT GÖRA!
    Vill en dotter ligga bredvid sin pappa i hans dubbelsäng och sova så spelar det väl ingen roll om hon är 8,12,16 eller 20?????
    Menar du att du på allvar har satt "en lämplig ålder" på att få sova- pappas/mammas-säng?

• Anton72
    Anonym skrev 2010-08-21 21:38:34 följande:
    Min yngsta dotter och jag sover alltid tillsammans när min man är borta. Det handlar inte om att någon av oss känner oss ensamma, det handlar om att vi tar tillfället i akt att mysa ännu lite mer än vad vi gör i vanliga fall. Förstår du? Det är samma sak som att vi på helgerna äter en längre och godare frukost. 

Vad är det med folk?
    Är det inte underligt att människor skaffar barn med en partner de misstänker är pedofil. Är det inte underligt att något så mysigt som att sova tillsammans omedelbart blir bemött med skepsis från dem som misstänker att ungarna blir kramkuddar för föräldrar som inte kan hantera sina separationer.

Man undrar vad som har gått fel i samhället och i familjerna.

Ja, just ja...Min äldsta dotter (15 år) och jag lyssnar ibland på Sune på cd-skiva. Det betyder inte att vare sig hon eller jag lider av någon typ av mognadsstörning. Det betyder bara att vi medvetet regridierar och känner oss upplagda för en liten nostalgitripp (ja, förutom det faktum att Sune är jäkligt bra, alltså
    Så bra skrivet! Kunde inte ha formulerat det bättre själv:)
  • Anton72
    Anonym (Help!!!) skrev 2010-08-21 21:58:22 följande:
    Varför skriker du och är så otrevlig??? Jag respekterar min dotter! Jag startade en tråd för att få råd, inte för att bli påhoppad!
    Men tycker du inte att du har fått råd? Mycket bra råd? Mycket väl formulerade råd?
    Ingenstans har jag läst att du varit glad¨/nöjd över råden du fått eller har jag kanske missat det inlägget?
    Jag tycker inte du har fått så mycket annat än just råd! Goda råd till och med:)
  • Anton72
    Anonym (Help!!!) skrev 2010-08-21 22:15:08 följande:
    Soc tyckte inte det var positivt när jag pratade med dom.

Jag är fortfarande fundersam och betackar mig påhopp och sexuella antydningar!
    Men Gud!!!!!!!!!!!! Driver du med oss alla nu? Det måste du göra, säg att du gör det!!!!
    Menar du att du ringt Soc endast av den anledningen,för din dotter sover i samma säng som sin pappa då hon är hos honom? Vad va du ute efter med det samtalet? Är det så att "du t.o.m gjorde en anmälan" ?
    Nu måste du förklara dig så vi förstår vad det är du egentligen menar och vad du är ute efter med samtalet med Soc?
  • Anton72
    Waldo skrev 2010-08-22 19:34:43 följande:
    Snälla snälla säga att du inte har gjort det!!!!!!

Man kan inte göra så, man får inte göra så mot sitt barn. Du har sagt att hon är rädd och ledsen. Hon söker närhet och tröst som hennes far ger henne OCH Du HAR RiNGT SOC!!!

Eftersom du inte själv misstänker några sexuella handlingar kan jag bara dra slutsatsen att problemen ligger hos dig och förmodligen stammar ur skilsmässan.
    Men du är vuxen, hur illa ni föräldrar än gjort varandra får du inte skada din dotter.
    Din dotter kommer snart bli vuxen och själv dra slutsatser om vad som har hänt, vill du att hon ska bygga sitt fortsatt förhållande till dig baserat på att du ringt soc för att hon sökt närhet och tröst i stund av rädsla och nöd.

Var nu vuxen och sätt din egna sårade känslor åt sidan, du är först och främst mamma åt din dotter, du är inte först exfru till din man.
    Din dotter är nu viktigast, var inte grym och elak. Var istället den som är vuxen, kontakta din man och prata ut om hur ni tillsammans kan skapa en trygg miljö för er dotter.
    En miljö som både får innehåll fysisk och psykisk närhet utan krav
    Så fantastiskt bra skrivet!!!
Svar på tråden Mim 11 åriga tjej sover i pappas dubbelsäng...