6-årig grannflicka tittar i våra postlådor
Har sett detta några ggr nu o vi har sagt till henne, när vi hunnit. Hon inte bara lyfter på locket, utan rotar runt också. Tillsägelserna hjälper inte. När min man sa till henne att man inte gör så, frågade hon: Varför då? o han fick förklara. Vi bor i radhusområde o jag vet var flickan bor, men föräldrarna kan varken svenska, engelska eller nåt av de andra språk jag kan. Har ett par ggr inte fått post jag borde ha fått o man börjar ju undra. Idag såg jag att hon kollade i min närmaste grannes låda o jag ska meddela honom det. För sin egen säkerhet vill man ju ha en låsbar låda, men det kostar ju. Kan ske kan man gå via skolan för att lära flickan? Vet i vilken klass hon går. Hon leker med min son ibland, men är allmänt påflugen o ringer ibland på fem min efter att vi sagt, att det inte passar just då. Har erbjudit henne att komma in o leka, då sonen ibland inte vill gå ut på kvällarna, men det vill hon inte. För er som inte tycker att det är nåt att klaga för; jo, barn ska lära sig att postlådor är nåt privat o man ju faktiskt bli av med viktig post. Tänker ju på flickan också, som egentligen är trevlig, men som verkar tillbringa sin mesta tid ute utan föräldrarna o har så gjort sen vi flyttade hit för 1.5 år sen.