• Wolfclaw

Titel på en 80-tals tecknad serie

Försöker komma på vad en tecknad serie hette som gick på 80-talet. Tror den gick som en del i antingen TV-piraterna, Solstollarna eller Toffelhjältarna.

Den handlade om fyra(?) ungdomar som i vår värld och vår tid kämpade mot alla möjliga klassiska monster (spöken, troll drakar och annat).

Till det yttre såg de fyra helt normala ut men de kunde förvandla sig genom att hålla i varandra och ropa nåt som jag uppfattade som "Drac-attack!". Detta gjorde att de skiftade form till Frankensteins monster, en vampyr en varulv och en häxa(?).

Nån som känner igen det?

• Svar på tråden Titel på en 80-tals tecknad serie
  • bomull

" Drackpack (tecknad serie om tre killar som kunde förvandla sig till Frankenstein, varulv och
    Dracula, från Pernilla Wahlgrens julmorgon) "

Från denna sidan:

www.algonet.se/~wed/bpg_utredningen_v3.pdf

Kollade lite på Youtube och det är inget jag känner igen, men jag är kanske för liten..Obestämd

I filmerna där stod det dessutom Drak Pack och inte Drackpack som det står i länken här.

• mamlan

Drak pack (men inte drak som i drake utan i drakula) så kanske drac pack är mer korrekt? Det var med i toffelhjältarna har jag för mig. Har det på vhs, dottern såg det senast häromkvällen, satt faktiskt och funderade på om någon kom i håg serien, jag tycket den var superbra då den gick på  tv.

Svar på tråden Titel på en 80-tals tecknad serie