• michaela ts

söker ensamstående gravid tjej som vill dela erfarenhet prata om hur det är att vara gravid utan pappa eller inte veta vem pappan är

• Svar på tråden söker ensamstående gravid tjej som vill dela erfarenhet prata om hur det är att vara gravid utan pappa eller inte veta vem pappan är
  • StugFrugan89

hej! är en tjej på 20 vintrar som har samma situation som du.

I januari i år så flyttade jag ut från min dåvarande sambo. en vecka efter hade jag oskyddat sex efter en riktigt blöt krogrunda.
    en månad senare undrade jag varför jag inte fått mensen ( då den ändå e oregelbunden sen jag gick på minipiller) och har alltså två kandidater.

jag försökte börja med ett förhållande med den killen jag hade efter sambon då han sa att han skulle stötta mig i vad jag än gjorde, och den ex sambon tyckte jag skulle göra abort för säkerthets skull om det inte var hans.

efter en tidigare abort, var det redan solklart va mitt beslut var. jag skulle behålla barnet.

men jag fick inte rikigt dom känslorna för den här killen, och jag valde att flytta hem till min hemort 16 mil bort.
    då blev den killen rosenrasande och tyckte jag tog bort "hans" barn ifrån honom. och helt plötsligt visar exsambon "intresse"
    båda två påstår att dom vill barnets bästa, men vill inte hjälpa mig ekonomiskt eftersom jag nu e själv med inköp av alla grejer m.m just för att dom inte vet vem som e pappan.

jag har mått mest skit under hela min graviditet för att jag har fått springa mer eller mindre på tå för att dom ska vilja veta av mig och magen. men nu orkar jag inte mer.

nu är det en månad kvar för mig, och jag har bestämt mig för att strunta i bägge två. jag kommer klara detta själv. det vet jag :(
    kommer ju göra ett faderskapstest, coh skicka räkningen ungefär. för så som dom betett sig mot mig i denna situation, tycker jag inte dom förtjänar att "vara med" om dom inte visat intresse innan.

hur e din situation? vore skönt att höra att jag inte e ensam :(

• mammi

visst klara du det själv. ja var gravid och utan pappan när jag väntade min tjej som idag e e 4 år och helt underbar. pappan och hans föräldrar tyckte att jag skulle göra abort, vilket jag inte ville eller gjorde. det vilktiga e stödet runt omkringen en från sin egen familj, vänner mm. utan min familj och vänner vet jag inte hur det skulle ha gått. idag har ja lite kontakt med hennes pappa mfl på hans sida men det hör nog mest till att dom bor i annan del av landet.

lycka till och gör det som känns rätt för dig och barnet.
    jag tycker nog som du att det e helt riktigt att "skicka räkning till dom"

kram ensam med min tjej

Svar på tråden söker ensamstående gravid tjej som vill dela erfarenhet prata om hur det är att vara gravid utan pappa eller inte veta vem pappan är