Svärmor var full när hon hade ansvaret för våra barn!!
I början av min sambos och min semester for vi bort på en kärleksweekend. Resan var inom Sverige, vi befann oss ca 40 mil bort, och våra 2 barn var hos sin farmor under tiden.
Samma kväll som vi rest bort så ringer vi hem för att höra hur allt gick.
Svärmor svarade inte telefonen men ringde upp 2 timmar senare. Det var väldigt tydligt att människan då var FULL, hon sluddrade, hade problem med att uttala de flesta av orden och fyllehickade.
Dagen efter for vi hem, trots att vi skulle vara borta 2 dagar till, och hämtade hem barnen.
Jag har inte träffat svärmor något sedan vi åkte dit och hämtade barnen, vi har ej heller talats vid.
Min sambo har pratat m henne 2 gånger och befinner sig nu i ett stadie då han tycker oerhört synd om henne. Han säger att hon gråter varje gång och att hon berättat att hon sover dåligt om nätterna på grund av det som hänt. Jag kan dock inte tycka synd om henne, hon satt våra barns liv i fara och hon ljuger om att hon inte var full! Hon erkänner att hon har druckit, säger att det "bara vara 2 glas vin" men hävdar att hon inte var det minsta full.
För mig kvittar det vilket!
För det första skulle hon inte ha druckit när hon hade hand om våra barn. För det andra ljuger man inte!
Jag vet inte hur jag ska hantera detta!
Min sambo vill att jag ska ringa henne, jag anser att hon för fasen kan plocka upp telefonen själv och ringa, visa att hon bryr sig, OM hon bryr sig!
Hur skulle ni hantera en liknande situation?