• DorisD

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Tycker bara det är så sjukt sorgligt att det ev finns 4% av vår befolkning som:
    1 - tycker att invandrarpolitiken är absolut det viktigaste och mest avgörande valfrågan. Det finns så EXTREMT mycket viktigare frågor att ta ställningt till!
    2 - på fullaste allvar tror att SDs politik i frågan kommer lösa något.
    3 - går på så mycket skräppropaganda. Snabb fix på stora, komplexa problem FINNS inte!

• DorisD
    livet leker skrev 2010-08-25 10:01:02 följande:
    Gifta dig kan dom väl få göra, men inte skaffa barn.
    Och hur ska du förhindra det? Ska barn till homusexuella eller bisexuella omhändertas om föräldrarna lever i en homosexuell relation då eller? Ska vi inte ta och återinföra tvångssterilisering när vi ändå är i farten?
  • DorisD
    tessiless skrev 2010-09-13 21:02:31 följande:
    Intressant att du ifrågasätter Sveriges ekonomi på detta sätt. Om nu Sverige är ett välfärdsland och ett av världens rikaste länder så är jag mycket intresserad av vad alla dessa pengar går till, för det är INTE i så fall till dom äldre.
    Tro mig,jag vet!
    Hur kommer det sig då att på 3 av 4 äldreboenden de gamla ligger i sin egen avföring, inte får komma ut på en hel vecka samt får mat serverad som jag inte skulle ge min värsta fiende?
    Enkelt. För att det inte satsas några pengar inom äldreomsorgen, dessa pengar går då istället till att invandrare ska få fler bidrag. Mer pengar behövs för att kunna anställa fler, kunna skicka de äldre på utflykter och resor och kunna servera god, svenska husmanskost istället för frusen, halvljummen, massproducerad mat. 
    Har inte våra äldre som byggde upp det här landet rätt till en åtminstonde dräglig ålderdom?

Jag påstår inte att SD är det ekonomiskt rikaste partiet, men dom har rätt inställning enligt mig för att få komma in i riksdagen.

En sak vill jag även lägga till. Är det även rimligt att jag som studerat i 1 1/2 år, har arbetslivserfarenhet i flera år blir undanskuffad på arbetsmaknaden av en person som inte arbetat inom äldreomsorgen förut och dessutom knappt kan någon svenska bara för att det skulle vara rasistiskt annars???
    Gärna underlag på att äldre ligger i sin egen avföring på 75% av alla äldreboenden. Och underlag på att just de slantar som går till invandrare är EXAKT dom slantar som annars skulle gå till äldreomsorgen. Hur vet du att det inte är så att de slantarna annars kanske skulle gått till en ny motorled någonstans, nymålat i stadshuset, ny ful konst på väggarna på Huddinge sjukhus, en ny större fotbollsarena osv. Saker som kanske inte är lika viktiga och lika bråttom med som att ta hand om människor men som det ändå läggs pengar på ur stadskassan. För bakom begreppet invandrare och flyktingar finns det MÄNNISKOR - precis som bakom begreppet äldreomsorg. Och vad du gör är att rangordna vem som är värd mest.

Och det är ju intressant att du håller invandrare som arbetar ansvarig för att du är arbetslös i samma inlägg där du gnäller över invandrarnas kostnader. Hur ska du ha det? Ska dom jobba och bidra till samhället eller ska de sitta och kosta pengar? Nej just det, de ska bara väck. Personligen tror jag att du är arbetslös inom vården pga din människosyn. En person med din människosyn ska inte arbeta med människor.
  • DorisD
    Jossan90 skrev 2010-09-16 23:29:32 följande:
    men det handlar om några veckor på sommrarna. Om du nu syftar på sunny beach eller något liknande så känns det som att de vill att de ska vara så, det gör sådana fester som de vill ska spåra ut genom att stå och hälla sprit i varandras käftar. Det som händer i rosengård är pga indvandringen och nej inte ALLA man kan aldrig säga aldrig i så stora områden.
    Oj, och jag som trodde det berodde på den dåligt genomförda integrationen, rutten kommunlapolitik, urdåligt polisiärt arbete och på den usla hanteringen av en utsatt samhällsklass i ett utsatt område. Men det är alltså "invandringen" generellt som är orsaken till att en liten grupp ungdomar i Rosengård går bärsärkagång. Spännande.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!