Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Är det verkligen politik ni diskuterar här inne? Får känslan av att ni tar upp saker som hamnar under helt andra rubriker...

• Happiness

Vill veta varför ni vill rösta på SD? Varför anser ni att det är Sveriges bästa parti? Vad har de för värdegrunder som de andra partierna inte har?

Skulle bli tacksam om ni som tänker rösta på dom kan svara. De flesta partier har ju något som tilltalar en men varför blev det just SD för er?

• Happiness
    Fru U skrev 2010-08-21 12:26:14 följande:
    Allting kan i grund och botten härledas till politik.
    Nja inte alltid först och främst.....
  • Happiness
    Fru U skrev 2010-08-21 12:31:29 följande:
    Allt influeras av politik. Diskuterar du dagistider är det politik. Diskuterar sjukvård är det politik. Diskuterar du arbetslöshet är det politik.
    Åter igen allt är inte politik först och främst. Du kan ju inte göra eller säga vad som helst för att sen komma med argumentet: "ja men det är ju politik". Du kan snacka om politik hur mycket du vill men är något tex olagligt och straffbart ja då blir det fängelse hur mycket du än snackar ordet politik. Förstår du mig nu? Och det är dit jag vill komma och det är det jag menar.

.....man kan inte gömma sig bakom ordet politik i allalägen. Du kan ju tycka att vissa allt är politik men det är ju ganska sekundärt om det är så att något är tex olagligt eller oetiskt. Sen om det är politik eller inte är ganska ointressant. Korsfästning var ju definitivt en politisk handling men det skulle ju näppeligen vara först och främst olagligt att gå och korsfästa sin granne. Hoppas du fattar vad jag menar nu....att säga att allt är politik är lika meningslöst som att säga att allt är verkligt typ. Ja och liksom?
  • Happiness
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 12:33:30 följande:
    Denna tråd är inte en försvarstråd utan en anhängartråd. Respektera detta tack!
    Nä men vill ni inte ha fler anhängare då? Stänger ni ute dom på denna tråd menar du som är potensiella anhängare? Eller vad menar du?
  • Happiness

Ni lär ju inte komma in i riksdagen om ni stänger ute folk på det sättet? Men ok fine with me.....

• Happiness
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 16:11:58 följande:
    För att dom är klart bäst i alla frågor. Thats why.
    Ja men politik handlar först och främst om ideologi. Alla partier har en ideologi. Känner du till SD:s eller är det bara frågorna du känner till?
  • Happiness
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 16:25:58 följande:
    Jag känner bara att det är partiet för mej. Jag behöver inte förklara för dej VARFÖR.
    Med andra ord du röstar på ett part men du vet egentligen inte vad det står. Skrämmande! Du lovordar SD men du kan inte säga vad det är som tilltalar dig i deras ideologi. Får en känsla av att du inte har en blekaste aning.

Utan du tittar på några frågor som låter bra.

"ta hand om dom gamla"...vilket parti i riksdagen sätter sig emot det eller vill något annat? INGET!!!!
     SD står ideologiskt mycket mer åt höger än vad tex moderaterna gör.....

Vem behöver ryggdunkningar på FL verkar ju isom denna tråden om någon. Har skriver man saker för att diskutera inte för att få något känslomässigt stöd i det man ska rösta på...vilka dumheter. Måste det vara en vi känsla ....ja då är man bra svag som individ om man måste få ryggdunkning INNAN man går och röstar.

Det är väl bara trevligt med lite debatt då kan ni ju verkligen propagera vad ni står för.....men nä så var det ja du vill ju inte tala om VARFÖR du röstar på ett visst parti. Men varför har du då startat denna tråden överhuvudtaget?
  • Happiness
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 16:46:44 följande:
    Jag har rätt att tycka vad jag vill... kallas åsiktsfrihet. och jag har ingen skyldighet att förklara varför.
    Konstigt är ju bara att du inte svara på varför du vill rösta på ett rasistiskt och facistiskt parti....om det nu är så fantastiskt som du säger. Än värre är ju att du i själva verket inte vet vad det är för parti du ska lägga din röst på.....

"ta hand om dom gamla"....jo ja tackar jag.
  • Happiness
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 17:05:05 följande:
    Jo, det gör du, och hon tillåts inte stå för vad hon tycker utan det sitter en grupp människor och talar om för henne vad det är de anser att hon tycker. Man kan debattera, men håll debatten på en sansad nivå. Du vinner nog inte över någon till din sida med hot och hat.
    Men det är ju problemet hon skriver ju INTE vad hon tycker. Hon vägrar ju tala om varför hon ska rösta på ett rasistiskt parti.

Det är INGEn här som som anser något som helst vad hon tycker....det är ju knappt så hon vet det själv.
    TS vill inte debattera överhuvudtaget.Har du inte insett det?

Sen det du skriver om "hot" och "hat"...TS själv går ju först i ledet och har precis skrivit under på det (se inlägg 571). Så jag behöver varken diskutera eller debattera med henne längre.....nu vet jag exakt vart hon står och många andra på tråden också...antar dig med.
  • Happiness
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 17:21:14 följande:
    Nej, den här tråden är ju inte tänkt som en debatt-tråd om SD eller inte SD, ni har ju kommit in och förstört den för TS. Hade det varit min tråd hade jag anmält alla som bryter mot trådens regler. Det fel TS gjorde var att hon inte redan i första inlägget formulerade reglerna för tråden, utan gjorde detta i ett separat inlägg längre ned.

I övrigt har TS motiverat sitt val hyfsat väl, men det finns inget som säger att hon måste motivera sig. Hon har tvingats in i en politisk debatt hon aldrig har bett om. Och ni har inte låtit henne vara i fred.

Respektlöst möjligen, men vad gör man inte för den rätta lärans skull?
    Precis vi måste ju förtydliga vad saker och ting handlar om enligt, min åsikt. Verkar ju som många är blinda härinne. Och lite upplysning är mig veterligen inte förbjudet på FL.

Sen kan man ju inte förbjuda som TS vad som skrivs det är ju upp ill FL att bedömma det. Man kan ju tycka hit och dit ....och liksom?

Haha sen måste du själv ta av dig dina svarta solbrillor för du får nog visa inlägg på där TS är villig att diskutera sin ståndpunkt...men som sagt hon har gjort det tydligt. Sen är vi ju inte så intresserade längre av vad hon tycker för det har ju klart framgått. Dom flesta i Sverige är inte så intresserade av vad Sd har att säga överhuvudtaget och väl är väl det. Det mänskliga och humana iallfall.

På tal om lära det är bra att vi finns här som sprider lite lära till folk så dom VET vad det är dom röstar på. Tycker heller inte du ska vara så bitter över att du bor på ett som du kallar mångkulturellt ställe....du får väl prata till dom som du gör här..... det kanske finns risk för rasism då? (omvänd)

Tråden hör till sandlådan.
  • Happiness

Finns en bra bok som ni skulle kunna läsa här den heter: Rasism i slips: sverigedemokrater och nazister idag.
    Har själv inte läst den men tänkte beställa..verkar mycket bra. Så här står det:

Beskrivning:

Många av ledarna i Sverigedemokraterna är själva dömda för brott. Flera har varit med i nazistorganisationer. Nu har de lagt bombarjackorna på hyllan och klätt sig i kostym och slips. De säger att landets problem beror på invandrarna och påstår att utan invandrare skulle Sverige ha bättre ekonomi och lägre kriminalitet.

I fyra år har Johannes Jakobsson följt Sverigedemokraterna, bevakat demonstrationer och möten. Han tar upp frågor om nazism och rasism och berättar om bakgrunden till nazismen i Sverige. En angelägen bok om den svenska främlingsfientligheten och extremhögern.

• Happiness

Rasism i Sverige

I Sverige har det funnits, och finns än idag, flera partier och organisationer som bedriver en rasistisk politik. Svenska moståndsrörelsen har en strikt rasistisk ideologi och tror på den vita rasens överlägsenhet.

Men även andra partier, som t ex Sverigedemokraterna och Skånepartiet har inslag av rasistisk ideologi i sin politik. I fallet med dessa partier används begreppet rasism i en vidare betydelse, dvs en fientlighet mot vissa grupper eller kulturer som innebär att man klumpar ihop och beskriver människor på ett negativt sätt utan att ta hänsyn till individerna. Man brukar ibland benämna detta kulturrasism.

• Happiness

När man slår på RASISM kommer detta upp. För er som undrar vad rasism är eller inte vet: Rasism

En rasistisk världsbild bygger på antagandet att människan kan delas in i olika raser, ungefär som hundar.

Människoraserna går att särskilja genom att de ser olika ut, men även att de har olika mentala och intellektuella egenskaper. Utifrån dessa yttre och inre olikheter rangordnas människoraserna. Den vita eller ariska rasen är, enligt en rasistisk ideologi, den högst stående rasen och de andra är inte lika mycket värda.

Det mest kända exemplet på hur en rasistisk ideologi har använts i praktiken är när Adolf Hitler styrde Tyskland. Hitler ansåg att den vita rasen skulle styra världen och att det judiska folket var ett hot mot den vita rasens överlevnad. Hans lösning var att samla ihop alla judar i läger. Dit skickades också bland annat romer, homosexuella och människor med olika typer av mentala sjukdomar. De som inte avlivades på en gång fick arbeta och bo i läger under slavlika förhållanden.

Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!