Inlägg från: livet leker |Visa alla inlägg
  • livet leker

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Dom får min röst i kommunalvalet, M får den i riksdagen.

• livet leker
    MiScHoOo skrev 2010-08-21 04:29:52 följande:
    jag kommer inte att rösta på sd för då röstar jag emot min invandrabakgrund
    men jag har en sak att tilllägga och jag jobbar och sköter mig och känner mig"svensk" till 99% men det är inte invandrarnas fel sverige har blivit dåligt. jag var 5 år när vi kom till sverige och det var tryggt att bo här men jag är inte rasist men när det kom politiska asyl som svenska folket tog emot förstördes landet. jag känner mig inte så trygg mer som på 80-talet och jag röstar på när en invandrare gör ett stort brott släng ut dem samt till hela folket gör strängare straffar. jag fattar inte varför man har eget rum, tv, goda middagar och ett bra liv när man sitter i fängelset. Straffa folk hårt så att dem gör allt för att inte åka in igen. jag har hört en historia där en gjorde brott för att bli tagen för att få ha det bra... vad är detta för samhälle

jag skulle vilja rösta på sd för samhälletskull men då röstar jag på mig själv och tyvärr så går det inte hade sd stöttat oss med invandrabakgrund och jobbat med problemen som redan finns utan att vill kasta ut oss, då hade det varit en bra parti

får väl rösta på någon annan
    Till o med invandrare röstar på SD för att dom har fått nog.
  • livet leker
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 09:37:30 följande:
    Invandrare röstar på alla partier.
    Precis som svenskar.
    Jag svarade på meningen "jag kommer inte att rösta på sd för då röstar jag emot min invandrabakgrund"
  • livet leker
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 15:02:46 följande:
    Jag vet inte vad det där baseras på. Enligt Brås undersökning från 2005 var 2001 12% av alla invandrare misstänkta för brott mellan 1997-2001 (fem år). Det är en ganska hög siffra faktiskt. Skulle det röra sig om ren sannolikhetskalkyl och slumpen avgjorde vilka som begick brott så ger 0,88^5 (dvs 25 år) att 47% av alla invandrare begår brott över en 25 årsperiod.

Nu är det ju inte slump som avgör. Vissa begår brott, andra inte. Men att 12% av alla invandrare hinner begå brott under en femårsperiod är ändå ganska mycket. Andelen växer naturligtvis över tid. Vissa begår ett brott en gång, sedan aldrig mer. Man snattar som ung eller liknande.

Enligt undersökningen från Brå växer dessutom invandrares överrepresentation i takt med att de utgör en större andel av totala befolkningen. Det förklara den explosion av mångkulturellt våld vi sett de senaste åren med mord, våldtäkter, rån och misshandel.
    Det är faktist sant, jag arbetade inom kriminalvården på ett fängelse och 80-85% som satt där hade invandrarbakgrund. Ett stort fängelse kan jag tillägga.
  • livet leker
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 15:14:08 följande:
    Ja, det är ju ingen slump att Brå valt att bara granska en femårsperiod. 12% låter inte så mycket i folks öron. Men i själva verket är det en skrämmande hög siffra och med tanke på att man bara mätt de brott dessa begått de senaste fem åren så inser man att siffran blir snedvriden.

Det innebär att enligt Brå är en invandrare som sitter inne för ett mord han begick för 5,5 år sedan inte kriminell. Jag tror att de flesta svenskar är av en annan uppfattning...
    Precis.
  • livet leker
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 15:14:08 följande:
    Ja, det är ju ingen slump att Brå valt att bara granska en femårsperiod. 12% låter inte så mycket i folks öron. Men i själva verket är det en skrämmande hög siffra och med tanke på att man bara mätt de brott dessa begått de senaste fem åren så inser man att siffran blir snedvriden.

Det innebär att enligt Brå är en invandrare som sitter inne för ett mord han begick för 5,5 år sedan inte kriminell. Jag tror att de flesta svenskar är av en annan uppfattning...
    Sen finns det ju sodom som tror att programmet Efterlyst bara tar upp brott som invandrare är sökta för. För att det är så hög % invandrare inblandade.

Man kan ju tro att det är så. Om man vill. Eller så fattar man att det är så det ser ut på riktigt.
  • livet leker
    LaMoi skrev 2010-08-21 16:54:23 följande:
    Vad händer om du eller dina egna blir sjuka elle skadad? Ä det bra med ett sånt parti då?
    Dom syftar på långtidssjukskrivna som inte orkar jobba och lever på FK/bidrag.
  • livet leker
    Fru U skrev 2010-08-21 17:13:28 följande:
    Det är få personer men visst finns de. Men alliansen har väl ordnat det ganska bra då, eller?
    Bättre än sossarna i alla fall.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!