ohyeahitsme skrev 2010-08-21 15:02:46 följande:
Jag vet inte vad det där baseras på. Enligt Brås undersökning från 2005 var 2001 12% av alla invandrare misstänkta för brott mellan 1997-2001 (fem år). Det är en ganska hög siffra faktiskt. Skulle det röra sig om ren sannolikhetskalkyl och slumpen avgjorde vilka som begick brott så ger 0,88^5 (dvs 25 år) att 47% av alla invandrare begår brott över en 25 årsperiod.
Nu är det ju inte slump som avgör. Vissa begår brott, andra inte. Men att 12% av alla invandrare hinner begå brott under en femårsperiod är ändå ganska mycket. Andelen växer naturligtvis över tid. Vissa begår ett brott en gång, sedan aldrig mer. Man snattar som ung eller liknande.
Enligt undersökningen från Brå växer dessutom invandrares överrepresentation i takt med att de utgör en större andel av totala befolkningen. Det förklara den explosion av mångkulturellt våld vi sett de senaste åren med mord, våldtäkter, rån och misshandel.
Det är faktist sant, jag arbetade inom kriminalvården på ett fängelse och 80-85% som satt där hade invandrarbakgrund. Ett stort fängelse kan jag tillägga.