• Sixxty

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Jossan90 skrev 2010-08-20 22:59:57 följande:
    Tack men nä tack då bor jag hellre hemma tills jag är 30 för i såna områden kommer jag aldrig bosätta mig i och mina barn ska inte behöva växa upp i ghetto.
    Men hur var det nu. Var inte bostadsbristen invandrarnas fel? Annars kan du alltid flytta hit upp, här rivs det hyreslägenheter.
  • Sixxty
    3way skrev 2010-08-21 21:14:27 följande:
    Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle

Vem gillar inte dessa riktlinjerna ???   I do !
    Ok, det är vad de vill uppnå. HUR ska det uppnås?
  • Sixxty
    3way skrev 2010-08-21 21:21:21 följande:
    Inte vet jag. Men de löser de säkert.
    Aha!
  • Sixxty

Borde inte tråden heta "Vi som är emot invandring"? Jag har följt tråden för att se vad SD står för förutom invandrarpolitiken. Men det verkar ju onekligen som om det är den centrala frågan och deras andra ståndpunkter oviktiga.

• Sixxty
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-23 20:22:01 följande:
    Jag har försökt diskutera även de andra punkterna i deras partiprogram men blir i alla fall kallad rasist så det är lika bra att hålla sig på det spåret i den här tråden....
    Har sett att du lagt fram andra åsikter också men det är ganska slående att övriga i tråden som säger sig stötta SD enbart diskuterar invandrar frågan. Det är snarare så att man uttrycker förvåning när SD:s övriga ställningstaganden lyfts fram. Man säger sig vilja diskutera partiets frågor men ställs en fråga blir den som frågar ombedd att lämna tråden.
    Jag har förövrigt inte sett någon kallas rasist utan bara ifrågasättanden och frågor kring underliga åsikter om invandrares vara eller icke vara i vårt land.

Kan tycka att det är ganska otäckt att man år 2010 ser invandringen/invandrarna som Sveriges största problem.
  • Sixxty
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-23 21:19:13 följande:
    Jag ser inte invandringen som sveriges största problem men jag ser det som ETT problem.
    Ta inte åt dig om du inte känner dig träffad.  Du ser inte invandringen som det största problemet nej men dina meddebattörer är inte intresserade av att diskutera någonting annat.
  • Sixxty
    Posh skrev 2010-08-23 22:32:40 följande:
    Dessvärre inte. Det är verkligen alltid lika pisstråkigt när man blir bemött med töntiga personangrepp istället för en saklig diskussion som ett par vuxna.
    Jag drar slutsatsen att tråden inte hyser värst många vuxna?

Vi avlägsnar oss och ser på "debatten" istället tycker jag Flört
    Låter som en lysade ide. Väntade på den tidigare idag också......
  • Sixxty

Alla ni som är så rädda om Sveriges traditioner. Vilka traditioner är det ni värnar om och framförallt vad gör ni själva för att bevara dessa traditioner?

• Sixxty
    sumpbäver skrev 2010-08-25 19:36:27 följande:
    Utövar dem.
    Utöver vaddå?
  • Sixxty
    sumpbäver skrev 2010-08-25 20:04:31 följande:
    UtövAr
    Tack för utförligt svar och stavningsanmärkning . Med tanke på antalet (seriösa) svar så är det nog som jag misstänker.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!