• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • emmy
    LaMoi skrev 2010-08-20 22:12:37 följande:
    Jag vet inte vart du fått det ifrån.. har jag någonstans sagt att jag tycker så?
    Det är ett antagande eftersom du är så snabb på att kalla alla som vill se en radikal ändring för rasister. Har du ens läst SDs partiprogram?
  • LaMoi
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 22:23:54 följande:
    Exakt just därför. Tråden är till för SD-anhängare.

Jag kan ge det massor av länkar till andra trådar där du kan vara emot om du vill.
    Varför starta en tråd om man inte kan ta all kritik?
  • Ammi84
    emmy skrev 2010-08-20 16:13:30 följande:
    Tänker försöka hålla mig kort, får snart sår på fingrarna...  :)

Med kulturella utspel menar jag exempelvis gruppkultur/hederskultur och allt som hör till detta tänk. 
    Det kanske inte är lätt att få bidrag men uppenbarligen uppfyller en väldans massa människor dessa kriterier väldigt bra då väldigt många invandrare sitter på bidrag.

Jag tror att många nyanlända skulle kunna få för sig att begå brott, kanske främst för att de "har så svårt att klara av vardagen"?!

Anser du att din uppväxt och ditt nuvarande förhållande är typiskt muslimskt? Jag kan inte tänka mig det då det inte har sett ut såhär i mina muslimska vänners liv. För dem har det varit kontroll och förföljelse av den egna släkten som stått på menyn.

Varför har du umgåtts med så mycket kristna? Har du sökt dig till svenska kyrkan? Eller menar du infödda svenskar (eller vad man ska kalla det)? Jag är väldigt svensk men inte ett dugg kristen,  jag känner massor av svenskar och de är inte heller kristna. Helt ärligt så känner jag bara en troende person och hon hoppar nog av det tåget snart, hoppas jag! Jag tar faktiskt nästan illa upp när jag blir kallad kristen baraör att jag är svensk. Jag har ungefär lika höga tankar om alla religioner, samtliga borde avskaffas.

På vilka sätt har du blivit kränkt av alla dessa kristna? Jag säger inte att du har blivit kränkt, jag säger att många muslimer blir det i sin vardag. Människor som finns runtomkring mig blan annat. Att detta inte gäller dig kan jag bara gratulera till för alla har det inte som du!
    Känner du några nyanlända som har visat tendenser på att vilja begå brott? Jag träffar dem och ingen har hittills ens antytt att de tänker i sådana banor. Ja, de är oerhört frustrerade över att de inte får jobb och bostad, men det är inte idioter vi har att göra med. Att de skulle begå brott bara för att de har det svårt ekonomiskt ärlika troligt som att du skulle begå brott för att du har det kärvt. Om kan räkna in dig i den kategorin så säger det mer om dig än om dem.

Ja, jag anser att min uppväxt och nuvarande förhållande är typiskt muslimskt. Du har tydligen endast fått en bild av islam där dina vänner varit förtryckta av sina fäder (?) och har alltså inte sett den bilden där flickor lever fria. I min familj är vi troende, vi ber, vi fastar, mina föräldrar har beslkt Mecka, vi ger allmosa och erkänner trosbekännelsen. Vi lever muslimskt, jag ärmuslim, min man är muslim. Vi äter halalkött och vi firar de muslimska högtiderna. Vad mer vill du att jag ska berätta som gör oss typska muslimer? Jag tänker inte skriva att männen i min familj hotar/slår mig och min mor för det är inte sannt. Jag tänker inte skriva att jag aldrig fick festa,för det är inte heller sannt. Jag har haft en normal uppväxt med kärlek och respekt. Jag har haft en muslimsk uppväxt med koranläsning efter skolan. Så, ja...det här är en annan bild av islam som väldigt få verkar känna till men som är destu mer utbredd. Du vet säkert själv hur det är...ta bara en vanlig skolklass. Vilka hörs och syns mest? De stökiga eleverna eller de skötsamma?

Jag vet inte om de som kränkt mig är troende kristna, men de kallade sig kristna på ett eller annat sätt (konfimerade, döpta, firar jul i kyrkan osv.) Min lärare ville ha ett enskilt samtal med mig efetr att jag skrivit en recension på en bok som alla i klassen skulle läsa och skriva analys om. Boken behandlade temat förtryck på 1800-talet inom en familj, pappan förtryckte sina tre döttrar. Jag var den enda som fick kommentaren att i vissa familjer är det vanligt med män som förtrycker kvinnor och läraren ville att jag skulle diskutera med henne om jag hade upplevt detta i min familj!
    Jag åkte till mitt hemland i tonåren (tror jag var 17 år) och talade om för en av mina klasskamrater vilka datum jag skulle vara borta. Vi kom tillbaka en torsdag och jag valde att stanna hemma fredagen för att vila ut. Påmåndag när jag kom till skolan berättade min klasskamrat att hon var hade tänkt gå till polisen efter skolan den dagen för hon trodde med säkerhet att jag blivit bortgift då jag inte kom till skolan i fredags!
    Min fritidsledare ställde en massa konstiga frågor om hur pappa och mina bröder var mot mig och mamma. Om vi någon gång hade råkat illa ut m.m.

Det här ärbara ett par exempel. Tyvärr....
  • Nice Girl Wrong Place
    Mamma till V 08 skrev 2010-08-20 22:25:02 följande:
    Jag tittade på Lena Sundströms program "de kallas rasister2 & för mig är det solklart att SD i grunden är ett rasistiskt parti. De som säger "jag är inte rasist", men röstar på SD måste verkligen vara grundlurade eller bara lite mindre begåvade.

Tyckte speciellt om att hon tog upp hur SD påstår att svenskarna föder för några barn, för att i nästa stycke påstå att invandrarna föder för många. Det är alltså bara vissa barn som är önskvärda?

Jag tänker inte ge mig närmare in i detta mer än så. Men jag hoppas verkligen ni som röstar på SD läst hela partiprogrammet och satt er in i vad det är ni röstar på. För det var ju någon i programmet som tyckte SD var ointressanta och ändå tänkte rösta på dem. Programmet gick på tv4 och jag tror det fortfarande ligger kvar en länk där om ni vill titta på det.
    Mmm det där tycker jag också är läskigt.
    SD vill att svenska kvinnor ska föda fler barn för att hindra att vi ska behöva arbetskraftsinvandring.
    Jag tror rent generellt föder svenska kvinnor färre barn för att de har en karriär och inte längre lever i den klassiska rollen som hemmafru.
    Men enligt SD är vissa könsroller nedärvda från födseln och man ser hellre att kvinnor föder fler barn, än att invandringen bidrar.
    Samma med synen på utomeuropeisk adoption, som man vill vara mycket begränsad med, samt slopa allt adoptionsstöd till de som vill adoptera utanför europa.
    Fram till 03 förespråkade man ett totalförbud.
    Det om något får en ju att undra, varför..?
    Beautifully Human
  • emmy
    MammaG skrev 2010-08-20 22:21:30 följande:
    Du vet, i sann Sverige(o)demokratisk anda. Då måste man följa de lögner som pumpas ut.
    Att gå efter ett parti och de som röstar på detta med eldgaffel och fackla (talar inte om dig nu utan media etc) är ju också väldigt demokratiskt!  
  • Joppis

Såna här saker gör att man funderar iaf....

Två brutala dåd på en vecka i samma län (med över 420.000 invånare)...

Brutalt knivdåd den 20/8

"Han beskrivs som mörkhyad med kort, taggigt hår och bar kavaj "

Brutal våldtäkt den 18/8

"30-åringen som misstänks för våldtäkten i Rejmyre häktades på fredagen. Mannen skulle ha utvisats ur Sverige redan sommaren 2006"

Nice!

• Ceka86
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 22:12:45 följande:
    Till att börja med, SD vill inte få ut alla invandrare. Därmed föll resten av ditt resonemang, läs på och kom tillbaka när du vet vad du talar om.
    Det är det som handlar om. Att få ut alla invandrare och inte välkomna nya, det är deras politik. Vad ska vi gör av med arbetslösheten bland unga??

Så på 70-talet kunde vi ta emot invandrare och låta de jobba "arslet av sig". Bygga upp vårt samhälle som vi lever idag. Och nu så ska vi slänga ut de. ÄR DET VÅRT TACK TILL DE ELLER????

Alla har rätt att ha sina åsikter jag vet alla fall att jag tänker inte rösta på de, för att de snackar bara. mycket snack lite göra som man säger. De flesta av SD anhängare folket är alkoholister, narkomaner, förtidspensionärer, bidragsfuskare...

Inse fakta kära folk.
  • LaMoi
    emmy skrev 2010-08-20 22:26:16 följande:
    Det är ett antagande eftersom du är så snabb på att kalla alla som vill se en radikal ändring för rasister. Har du ens läst SDs partiprogram?
    Jag har inte kallat alla som vill se en radikal förändring för rasister! Jag själv vill ha en radikal förändring.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!