• V 77

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

livet leker skrev 2010-08-21 23:02:43 följande:
    Hur kommer det sig att 80-85 % som sitter på kåken är invandrare?
    Fängelsevistelser är ofta sammanknippat med socialgrupp. I den svagaste gruppen återfinns många invandrare. Personer som står utanför samhället. Du får gärna bifoga en källa som styrker ditt påstående.
    Den grupp som lagförs mest av de utrikesfödda är från finland.
  • V 77
    Jossan90 skrev 2010-08-21 23:19:21 följande:
    tycker jäkligt synd om den äldre generationen som har byggt upp vårt sverige, sen kommer de hit folk och förstör. Tänk alla äldre som bor i rosengård och sedan händer de bara massa skit där nu.

">

• V 77
    Jossan90 skrev 2010-08-21 23:25:04 följande:
    det är landskrona inte Rosengård och det är 1 person de snackar med.
    likväl har hon civilkurage och bra åsikter.
  • V 77
    sumpbäver skrev 2010-08-21 23:42:32 följande:
    Fan va tyst det blir när jag skriver. Formulerar jag mig så jäkla illa?
    Tänker du på din insaxade artikel av Mauricio Rojas?
    Inför släppet av senaste brå rapporten?

Kan ju saxa in lite mer....

"I båda rapporterna finns två grundläggande konstateranden. Det första är att det är infödda personer som står för den stora merparten brott som begås i Sverige.

Det andra är att invandrade personer är klart överrepresenterade i brottsstatistiken."

Och jag vet att det finns problem, men vi är oense om hur lösningen ser ut...

• V 77
    Eva-Britt skrev 2010-08-22 00:08:29 följande:
    Till och med KG Bergström på SVT tycker det är fel att utestänga SD från slutdebatten i TV. Han sa: att om Fi hade samma opininossiffror skulle de garanterat fått vara med.

Att TV4, SVT, SR, DN, SvD, Aftonbladet, Expressen, Sydsvenskan, GP, Bohulänningen, Borås Tidning, Uppsala Nya T. mfl driver och har i åratal drivit en anti-SD kampanj är ju fullständigt uppenbart!

Janne Josefsson är pro-mångkultur och gift med en person från Filipinerna. Sist jag kollade var han Anarka-syndikalist (starkt vänster). Men han har styrkan och modet att säga det han ser. Kanske krävs att man har med sig två Stora Journalistpriset för att våga....

- Flykting- och invandrarfrågan är det största journalistiska sveket som min generation journalister genomfört i det här landet. Vi har inte på ett seriöst och trovärdigt sätt beskrivit vilka oerhörda problem som finns i ett mångkulturellt samhälle. Jag tillhör dem som försvarar det mångkulturella samhället. Men vi som försvarat det har ju förskönat det. Det är otroliga saker som har hänt i arbetarförorterna, där en trappuppgång på några år kunde förvandlas, medan vi stämplade rasist i pannan på de som protesterade och sedan själva förskansar oss i områden långt bort från flyktingar och invandrare.
    Jan Josefsson (Ur Helsingborgs Dagblad 17 feb 2008)
    Nej det är inte uppenbart. Det är uppenbart att många inte velat förknippas med främlingsfientlighet.

Tror du att Janne Josefsson är emot mångkulturen eller sättet han själv valt att rapportera på? Jag tror nog att det är självkritik för att inte ha lyckats få fram bilden till samhället och politiker så de kunnat motverka en del negativa effekter som syns idag. Däremot tror jag inte att han är för inskränkningar i mänskliga rättigheter etc.
  • V 77
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-22 00:17:02 följande:
    Till er som säger att invandringen inte kostar oss något kan ju ta del av den här opinionsundersökningen gjord av SVD. Jag har klippt ut KÄRNPUNKTERNA:

Kostnaden för invandringen uppgår till ungefär en fjärdedel av vad hela den offentliga sektorn kostar. Den är försiktigt beräknad.

En indikation är att 74 procent av hela invandrarbefolkningen får sin service och utkomst genom skattefinansiering. Invandrarna betalade knappt 11 procent i skatter trots en befolkningsandel på drygt 20 procent.
    Det tar i genomsitt 7 eller 8 år för en invandrare att komma in i samhället...
    Det tar ca 18 -20 år för en svensk att komma in i samhället och få jobb...
    Vem kostar mest?
  • V 77
    sumpbäver skrev 2010-08-22 00:25:00 följande:
    Utvisa svenskarna? Gäller det även de små invandrarbarnen? Gäller det även de, oftast, analfabeta somalierna?

Vilket vinklat svammel. Är sitta på kåken att komma in i ett samhälle?
    Tydligen sitter långt ifrån alla på kåken? Eller var det inte så att 95% av de utrikesfödda aldrig misstänkts eller lagförts för ett brott? Har brå fel där med?
  • V 77
    Kyami skrev 2010-08-22 00:26:39 följande:
    Känner mig något provocerad av inlägget...

Om man är född här har ju landet ändå ett större ansvar för en?
    Som sjukskriven svensk är jag säkert dyrare än medelinvandraren i samma ålder, men nog tusan har väl Sverige större ansvar för en som är född här tycker man!
    Jag är verkligen inte ute efter att provocera. Jag vill bara försöka öppna ögonen på de jag kan påverka.

Födelseplatsen är väl inte direkt avgörande. Om min dotter föddes i ett annat land under en utlandsvistelse och bodde där i ett par månader innan hon fick sitt svenska medborgarskap och flyttade till sverige, varför skulle hon vara mindre viktig för att hon inte fötts på tex södersjukhuset i stockholm?

Sverige har lika stort ansvar för alla som beviljats uppehållstillstånd som de som blivit födda i Sverige.

Mitt inlägg du reagerade på var ett svar på att invandringen kostar så mycket. Då ville jag bara jämföra med något.
  • V 77

Inför förra valet ville SD att man skulle vara 24 år för att få gifta sig med en utlänning. Har de tagit bort det nu?

Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!