Eva-Britt skrev 2010-08-22 00:08:29 följande:
Till och med KG Bergström på SVT tycker det är fel att utestänga SD från slutdebatten i TV. Han sa: att om Fi hade samma opininossiffror skulle de garanterat fått vara med.
Att TV4, SVT, SR, DN, SvD, Aftonbladet, Expressen, Sydsvenskan, GP, Bohulänningen, Borås Tidning, Uppsala Nya T. mfl driver och har i åratal drivit en anti-SD kampanj är ju fullständigt uppenbart!
Janne Josefsson är pro-mångkultur och gift med en person från Filipinerna. Sist jag kollade var han Anarka-syndikalist (starkt vänster). Men han har styrkan och modet att säga det han ser. Kanske krävs att man har med sig två Stora Journalistpriset för att våga....
- Flykting- och invandrarfrågan är det största journalistiska sveket som min generation journalister genomfört i det här landet. Vi har inte på ett seriöst och trovärdigt sätt beskrivit vilka oerhörda problem som finns i ett mångkulturellt samhälle. Jag tillhör dem som försvarar det mångkulturella samhället. Men vi som försvarat det har ju förskönat det. Det är otroliga saker som har hänt i arbetarförorterna, där en trappuppgång på några år kunde förvandlas, medan vi stämplade rasist i pannan på de som protesterade och sedan själva förskansar oss i områden långt bort från flyktingar och invandrare.
Jan Josefsson (Ur Helsingborgs Dagblad 17 feb 2008)
Nej det är inte uppenbart. Det är uppenbart att många inte velat förknippas med främlingsfientlighet.
Tror du att Janne Josefsson är emot mångkulturen eller sättet han själv valt att rapportera på? Jag tror nog att det är självkritik för att inte ha lyckats få fram bilden till samhället och politiker så de kunnat motverka en del negativa effekter som syns idag. Däremot tror jag inte att han är för inskränkningar i mänskliga rättigheter etc.