Inlägg från: LjubaviMoja |Visa alla inlägg
  • LjubaviMoja

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-22 18:41:45 följande:
    Jag föredrar att allt finns i tråden för allmän beskådan.
    Men då så.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • LjubaviMoja
    V 77 skrev 2010-08-22 20:58:31 följande:
    Det var inte riktat till mig, men varför vill ni som röstar på SD inte höra motargument? Är ni rädda att ändra uppfattning?
    Verkligen inte , men har du inte tänkt på att man inte är intresserad utav era motargument? Vi kanske bara vill prata om detta utan att behöva förklara ens val hela tiden.
  • LjubaviMoja
    SandraLindholm skrev 2010-08-22 21:38:33 följande:

Haha, okej? Va det en debatt!? Jag såg fram emot att få se men tror det tog 4 minuter & så va det slut.

Inte blev man klokare heller.. Gudrun bara avbröt kändes det som.. Hum..

Tyckte jag med :S
  • LjubaviMoja
    Lycky me skrev 2010-08-22 21:40:53 följande:
    Hoppfull mamma:

Det gör ont att höra saningen va! Eftersom du blev förbannad tänkte jag. Så staten ska inte bekosta hemspråk enligt dig det är ju lustigt för du skrev ju att alla svenska medborgare etniska svenskar och svenska medborgare som är av annan etnisk härkoms hade samma värde så då ska enligt dig mina barn som är halvsvenskar(men medborgare, födda av mig svensk mamma) inte ha rätt att få ta del av båda sina kulturer och båda sina språk. Och du verkar ju inte fatta vi i sverige har stor nytta av folk som kan olika språk då vi lever in en allt mer globaliserad värld, där sverige har mängder av ekonomiska kontakter i utlander som gynnar Sverige. Vi lever inte bara i sverige vi ingår i resten av världen, fattar inte att du och SD har missat det. Lustigt!
    Kan inte pappan lära dom språket ? Våra barn pratar bosniska och bulgariska här hemma och svenska i skolan , de behöer inte mer än så.
  • LjubaviMoja
    SandraLindholm skrev 2010-08-22 21:50:12 följande:
    Joo, jag tycker inte det är fel att de får lära sig pappans språk i skolan.
    Men varför fick inte jag försöka lära mig Serbiska tex? Det hade jag velat =)
    Ja men då kan du kanske ta och betala för de själv Eller åka till Serbien kanske för ett år.
  • LjubaviMoja
    SandraLindholm skrev 2010-08-22 21:59:49 följande:
    Ja precis, jag är ju hel Svensk så jag får inte sådant i skolan =)
    Nä det är faktikst orättvist när man tänker efter hahaha
  • LjubaviMoja
    Fru U skrev 2010-08-22 22:03:37 följande:
    Det undrar jag med men å andra sidan så kan invandrare vara väldigt rasistiska
    Vi är det iaf inte här hemma men efersom jag är just invandrare så känner jag många andra oxå och många av dessa tycker samma som mig att man ska minska på invandringen och börja bry sig om dom man redan har här. Striktare regler är det väl inget fel på jag säger jo inte att man ska stoppa invandringen helt. 
  • LjubaviMoja

a men åhhh hur citerar man flera inlägg?

• LjubaviMoja
    Fru U skrev 2010-08-22 22:14:26 följande:
    Hur ni är vet jag inget om men många invandrare tar med sig fördomar hit och värderar människor olika beroende på var de kommer ifrån.

Självklart vill de då begränsa invandringen så bara rätt folk kommer hit, rätt folk enligt dem alltså
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-22 22:10:09 följande:
    Haha nu är det du söm gör bort dig. Statistiken är klar och tydlig. Nästan hälften av alla våldtäkter begås av invandrare. Så är det tyvärr. Jag är inte främlingsfientlig bara för att jag reciterar statistik eller?
    Talar du om anmälda våldtäkter? Eller tittar du på dömda? Eller nåt annat?
    Var står det att de att de bara vill ta in de folk som passar dom?
  • LjubaviMoja
    Fru U skrev 2010-08-22 22:31:25 följande:
    I princip men det innebär inte att jag tycker vi ska ta emot alla flyktingar för det. Jag skiljer, antar jag, på att immigrera och att fly hit.
    SD vill jo kunna ta in FN sanktionerade kvotflyktingar.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!