• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • SunnyBunny
    Fru U skrev 2010-08-21 00:56:57 följande:
    (ett sista inlägg från mig innan jag stänger datorn)

Nej, man måste inte ha källa till allt men om man lägger fram saker som fakta så får man räkna med att bli ifrågasatt och uppmanad att berätta var man hittat informationen (källan).
    Då måste jag bli bättre på och visa att jag faktiskt mena från egna erfarenheter;) Som är det jag själv går efter! Skiter totalt i källor och statestik!
  • ohyeahitsme
    Thi 08 skrev 2010-08-21 00:54:36 följande:

Detta med brottslighet: De flesta våldtäkter sker i hemmet!!! Man kan väl inte vara så naiv att man tror att det statistiskt gångbara är det som gäller? Hur stort är mörkertalet, de fall som aldrig anmäls? Du kommenterade aldrig om denna Thorbjörn i SD:s ledning som misshandlade sin fru för att hon hade umgänge med en manlig invandrare........

Nej, jag försvarar inte folks om misshandlar och jag vet inte vart du fått Thorbjörn ifrån. Alla toppnamn i SD finns med på deras riksdagslista, men någon Thorbjörn finns inte med. Så jag utgår tillsvidare ifrån att du som vanligt hittat på.

Nej, jag lever i verkligheten, inte i statistik.

Är du nöjd med hur samhället ser ut, vad vill du förändra? Hur många våldtäkter tycker du är en rinlig summa? Hur mycket ska den siffran växa tycker du?
  • Nellee
    SunnyBunny skrev 2010-08-21 00:50:29 följande:
    Nej
    Varför inte? Jag är ju lika mycket utlänning som de andra, Jag är inte inte född här. 
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:49:52 följande:
    nej?
    Don't you black or white me
  • emmy
    Mamma till V 08 skrev 2010-08-21 00:36:29 följande:

Jag bara MÅSTE få berätta om en SDáre som heter Thorbjörn och länge satt i ledningen (fortfarande?),  fick 5 barn med sin svenska fru och alla med fornnordiska namn. Hon ville skilja sig för att hon träffat en invandrarman. Det kunde inte Thorbjörn ta så han misshandlade sin fru i svenska flaggans färger. Och hamnade i fängelse. Synd att han inte fick ett hårdare staff som Sd förespråkar för kvinnomisshandlare. Hur vet jag detta? Ja för att jag råkade träffa denna otäcka man när han ett halvår tidigare gjort PR för SD. Trevligt folk i ledningen

Ja, denne Thorbjörn är med andra ord en kvinnomisshandlare som har problem med sig själv, han borde sitta inlåst och inte ha med kvinnor att göra när han kommer ut, vad har det med partiet och politik att göra? Mona Sahlin betalar för det ena och det andra med skattebetalarnas pengar  (vilket har med politik att göra) och hon är tydligen stadsministermaterial?!
  • Thi 08
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:56:00 följande:
    Eh, öh. SD är ju det enda parti som vågat ta upp homofientligt våld som till stor del utövats av muslimer, de är även det enda parti som protesterat högljutt mot den växande antisemitismen i Malmö där flera judar misshandlats och hotats. KD försökte också ett tag, men Göran Hägglund vågade inte gå hela vägen för Mona blev "upprörd"...

Vadå adoptioner?
    Vadå adoptioner?   
  • ohyeahitsme
    Nellee skrev 2010-08-21 01:01:12 följande:
    Varför inte? Jag är ju lika mycket utlänning som de andra, Jag är inte inte född här. 
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:49:52 följande:
    nej?
    Du kanske borde läsa Sverigedemokraternas partiprogram en gång till...
  • Thi 08
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 01:00:38 följande:
    Nej, jag försvarar inte folks om misshandlar och jag vet inte vart du fått Thorbjörn ifrån. Alla toppnamn i SD finns med på deras riksdagslista, men någon Thorbjörn finns inte med. Så jag utgår tillsvidare ifrån att du som vanligt hittat på.

Är du nöjd med hur samhället ser ut, vad vill du förändra? Hur många våldtäkter tycker du är en rinlig summa? Hur mycket ska den siffran växa tycker du?
    Förmodligen gick det utför med denna Thorbjörn då Ja utgå från det du.

Och våldtäkter beror på invandrarna? Precis som jag skrev så sker de flesta våltäkter i hemmet. Och jag gissar på att det är lika många "svenskar" som invandrare som våltar, något annat vore väl rasistiskt? Hur fick du den informationen av polisen? Jag utgår från att du hittar på som vanligt.
  • Thi 08
    emmy skrev 2010-08-21 01:01:23 följande:
    Ja, denne Thorbjörn är med andra ord en kvinnomisshandlare som har problem med sig själv, han borde sitta inlåst och inte ha med kvinnor att göra när han kommer ut, vad har det med partiet och politik att göra? Mona Sahlin betalar för det ena och det andra med skattebetalarnas pengar  (vilket har med politik att göra) och hon är tydligen stadsministermaterial?!
    Och du tror inte några andra politiker skor sig på skattebetalarnas pengar, gör det saken mer försvarbar? Kan man inte bevisa ett brott så får man inte fängelse, eller så anses inte brottet vara så allvarligt. Så kan man väl börja disskutera om vad som är värst av dessa brott, en toblerone eller en våldtäkt?
  • Thi 08
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 01:00:38 följande:

Du lever inte i statistik? Är det inte en form av statistik du vill klargöra med dina poliskällor? Alltså att det är flest invandrare som begår brott?
  • ohyeahitsme
    Thi 08 skrev 2010-08-21 01:05:02 följande:
    Förmodligen gick det utför med denna Thorbjörn då Ja utgå från det du.

Och våldtäkter beror på invandrarna? Precis som jag skrev så sker de flesta våltäkter i hemmet. Och jag gissar på att det är lika många "svenskar" som invandrare som våltar, något annat vore väl rasistiskt? Hur fick du den informationen av polisen? Jag utgår från att du hittar på som vanligt.
    Jag ringer ibland, för att höra mig för om statusen i mitt område. Angående våldtäkter har Brå viss statistik på det, politiskt vinklad, men den duger...
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!