• LaMoi

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Matruskan77 skrev 2010-08-21 20:33:08 följande:
    Du har så rätt, om det mot all förmodan skulle bli så att folk fick lov att fly från Sverige så skulle en hel del av dessa länder(från vilka vi hjälper flyktingar) inte lägga ett strå i kors för att hjälpa oss, inte lägga en spänn på oss, frågan är om vi ens skulle bli insläppta över gränsen?
    Jag vet inte alls hur det skulle bli i verkligheten, du kan ha rätt. Men jag väljer att "behandla som jag själv vill bli behandlad"
  • LaMoi
    sumpbäver skrev 2010-08-21 20:41:19 följande:
    Ok, Alla gör så då förmodar jag? Skulle de visa sig vara riktiga vitmakt-nazister när de väl kommer in i riksdagen så skulle förmodligen folk fortsätta rösta på dom? Idiotförklarar du väljarna?
    Så var det väl med moderaterna om jag inte minns fel, de lovade men blev bara sämre ( enligt mig och min livsstil)
    Jag vet inte men hur var detHitler fick sin enorma makt?
    Jag idiotförklarar inte väljarna, misstag kan alla göra.
  • LaMoi
    Matruskan77 skrev 2010-08-21 20:45:55 följande:
    Jag tycker också att man ska hjälpa de som verkligen behöver hjälp.
    Då ä vi överens om det iaf Skrattande
  • LaMoi
    sumpbäver skrev 2010-08-21 21:03:40 följande:
    Just precis, vilka håller vad de lovar? Därav är det röstning vart fjärde år.
    Finns mycket som bara är valsnack.. och däför skulle jag aldrig gå på vad SD lovar, just för att mycket är riktat mot frågor jag tycker är en självklarhet. 
  • LaMoi
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 21:10:27 följande:
    Oj, mycket som är valsnack? Och det gäller inte andra partier? Förvånad

Vad är det för frågor som du anser är en självklarhet då?
    Fast det är ju det jag har sagt hela tiden, mycket valsnack av alla partier såklart..
    Jag tycker att det är bra med ett mångkulturellt samhälle.
    Jag tycker inte att man ska avskaffa mordersmålundervisning
    Jag tycker inte att skattesänkning ä ett bra alternativ
    Jag tycker inte att man ska slopa ekonomiskt stöd gällande utlandsadoption.
    Jag tycker inte det är rätt att sänka antalet asylsökande
    Jag tycker att homosexuella ska få adoptera precis som jag tycker att insemination för lesbiska är ett perfekt alternativ.
    Nu vet du vad jag tycker och då kan du nog se vad jag tycker ska kallas "mänsklig rättighet".
  • LaMoi
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 21:22:58 följande:
    Okej.

Anser du att jag har rätt att gå från mitt hem till tunnelbanan utan att bli kallad svennefitta? En liten enkel fråga bara...
    Jag anser att du ha stoor rätt att kunna gå från ditt hem till var som helst utan att behöva bli kallad sånna ord!!
    Jag är mot rasism!
  • LaMoi
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 21:30:40 följande:
    Ändå händer det, svenskfientliga hatbrott är vardag där jag bor. Inget som sägs i den här tråden kommer att få mig att ändra inställning. Jag lever ju mitt i det i min vardag. I takt med att det mångkulturella våldet kommer till era bostadsområden kommer ni också att ändra uppfattning. Ni behöver inte tro mig nu, ni vet när ni är där.
    Jag vet att det förekommer och jag har också varit med om det, men även om det finns många svaga personer som är invandrare finns det lika många svenskar som beter sig på det viset. Jag vill se på människan, jag drar inte alla som är mörka,bryter eller är på ett speciellt sätt över en kam.
  • LaMoi
    sumpbäver skrev 2010-08-21 21:39:48 följande:
    Gör du något aktivt för att förhindra rasism, eller sitter du bara och skakar på huvudet när du läser om det?
    Jag behöver väl inte vara aktiv för att jag inte tolererar rasism.. Eller ja det beror hur man ser det, jag är inte tyst om att jag är mot rasism.
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 21:40:58 följande:
    Nej, men då kommer vi fram till en intressant punkt. Det bevisar att det mångkulturella samhället skapar motsättningar och konflikter. Alldeles oavsett vad man tycker om det så är det så.

Då måste man fråga sig varför det var så nödvändigt att göra om en fullt fungerande nationalstat till ett mångkulturellt samhälle? Vad vinner vi på det? Fler blir lidande, är det positivt?
    Jag tror att om vi var endast svenskar skulle lika mycket brott  och konflikter begås, det är för att MÄNNISKOR är olika. Det beror ju också på vad man tror på för religion.. alltså för att människor är olika och tror olika, precis som du och jag. Jag anser inte heller att man måste vinna på allt som görs.
  • LaMoi
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 22:03:29 följande:
    Vi har ju varit i den situationen och då var Sverige ett mycket tryggare land att leva i... Sverige var trots allt en nationalstat fram till tidigt 90-tal någon gång. Idag är det mer tveksamt vad vi är, ett land på väg mot anarki möjligen.
    Det har blivit  mer våld eller snarare farligare våld?! om man kan kalla det för det. Men jag tror fortfarande att våldet skulle fått framfart även om vi endast var ursrungliga svenskar som bodde i landet. Jag känner hur många snälla invandrare (men jag kallar dom svenskar med utländsk bakrund då dom är svenska medborgare) medans jag känner många svenkar som är helt ute och cyklar.. ja.. enligt min ståndpunkt då såklart.
  • LaMoi
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 23:58:05 följande:
    jaså.. det är fult att ha fördomar. jag vill se FAKTA
    Du bryr dig ju inte om fakta och statistik... är det inte då man har fördomar?
  • LaMoi
    Jossan90 skrev 2010-08-22 00:30:48 följande:
    hahaah ja den var bra..vi skapar ett nytt land! så kan de andra stanna i sverige. Några år senare är det krig i sverige, men då har vi vårt vackra nya fina land :)
    Vilket skit du snackar, så bara för att ni SVERIGEDEMOKRATER inte skulle finnas i VÅRT land.. så skulle det bli krig! Det är ju snarare sådana som ni som startar krig, ni som inte tål andra medmänniskor. Som det verkar av dina inlägg! Du får gärna vara rasist om du vill med det är väl OT eftersom ni säger att SD INTE är rasister? Eller har jag fel :)  ( med det storstilta skriker jag inte utan FÖRTYDLIGAR)
  • LaMoi
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-22 09:55:38 följande:
    Nä men jag kan ge dig tre SKÄL.
    1. Dom jobbar för skärpta straff för kriminella
    2. Dom värnar om skola, vård och omsorg
    3. Dom vill minska invandringen så att vi bättre kan ta hand om de människor som lever i sverige nu (ALLA människor)
    Jag kan ge dig 30 till men varför? Jag är fortfarande så förbannad över att folk kommer in i den här tråden som är till för oss som ska rösta på SD och ifrågasätter vår utbildningsgrad, intilligens, uppfostringsmetoder och annat. Lämna tråden ifred och kliv in i en tråd där folk verkligen vill diskutera SD's för och nackdelar.
    Dom här skälen är bra! MEN om man fördjupar sig om vad dom menar med att värna om skola och skärpta straff så är det skrämmande enligt mig. Det är så mycket som tyder på rasism och att sd inte vill ha med invandrare att göra. Men du har rätt de skälen du numrerade precis är bra, men inte på samma gång.
  • LaMoi
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-22 10:22:02 följande:
    Kan du sluta posta youtube klipp?
    Det SD ni röstar på är deras principprogram. Inget annat.

Alla youtube klipp du postat i dessa trådar...jag skulle lätt kunna leta upp ett gäng som visar exakt motsatsen till dina.
    Så vems är sanningen?
    De tror nog på allt som står i expressen/aftonbladet med, bara det är till fördel för sd ;)
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!