• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • StilaM
    sumpbäver skrev 2010-08-21 14:09:14 följande:
    Det var inget gap, gillar du inte demokrati? Det gör nämligen inte vänstersluskar.
    Jag är inte vänster. Se mitt inlägg ovan. Jag försökte bara vara hjälpsam. Jag är inte bara klok - jag är snäll också.
  • ohyeahitsme
    StilaM skrev 2010-08-21 14:14:52 följande:
    Det är ju vanligt att man tar till förolämpningar när man känner att argumenten tryter, och eftersom du hittills bemött varje inlägg från mig med att helt enkelt låtsas att jag skrev något helt annat än vad jag gjorde, så antar jag att du helt enkelt inte har så mycket att komma med. Naturligtvis ser jag skillnad, men någon tidigare i tråden frågade varför ingen på FL gapade över vänstern, så jag försökte helt enkelt vara hjälpsam. Hade denne person efterfrågat en artikel från DN hade mitt inlägg ovan varit puridiotiskt, men så var ju nu inte fallet. Så det var alltså du som missade något.
    Förolämpning? Nej, det var en fråga. Det är ju skillnad på vem som gapar och i vilken omfattning. Men, visst, jag tar tillbaka frågan om den kändes obekväm, så får ni gapa vidare... Glad
  • Fru U
    And3rsson skrev 2010-08-21 14:10:44 följande:
    Dom kallar SD rasister, men är det inte i självaverket dom andra som är det??
    Sd hyser inget hat mot någon.. Men dom andra partierna, kolla på dom?
    Man får inte tycka om sverige nuförtiden..
    Ta tillbax det som är svenskt, svensk tradition!

Ja tycker verkligen att man får ta seden dit man kommer...
    Men vem ska ha rätt att bestämma vad som är sed? Du? SD? Alla som bor här?
    Vem säger att man inte får tycka om Sverige?
    Svaren bor i hjärtat
  • sumpbäver
    StilaM skrev 2010-08-21 13:54:27 följande:
    Fast de studier du anför mäter utbildningsnivå, inte begåvning eller rasbundna förutsättningar för intelligens. Det är ju något annat...
    IQ-testen har inget med utbildning att göra. Även en analfabet ska kunna göra ett test. IQ handlar om logiskt tänkande och inte matematik. Däremot har människor med högt IQ större förutsättninger att bli duktiga inom matamatiska ämnen.

Lite OT, men läste att en finsk forskare gjort just forskningar om intelligensen i världen. Om jag inte minns helt fel så låg nordafrikaner sämst till. Själv gillar jag inte sådan forskning, det säger nämligen inget om hur människor är förövrigt.
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 14:18:35 följande:
    Förolämpning? Nej, det var en fråga. Det är ju skillnad på vem som gapar och i vilken omfattning. Men, visst, jag tar tillbaka frågan om den kändes obekväm, så får ni gapa vidare... Glad
    Inte obekväm, irrelevant. Om du läser om mitt svar förstår du.
    Men jag förstår inte varför du hela tiden glider till att diskutera mig - låt oss istället diskutera SD:s kärnfrågor. Det var ju det du skrev att du ville.
  • ohyeahitsme
    Fru U skrev 2010-08-21 14:20:12 följande:
    Men vem ska ha rätt att bestämma vad som är sed? Du? SD? Alla som bor här?
    Vem säger att man inte får tycka om Sverige?
    Man kan börja med att följa lagen. Det gör allt för sällan många med invandrarbakgrund. Tyvärr. Jag såg några chockerande (eller för mig inte så chockerande) saker precis när jag satt och undersökte en sak, det här var spännande...

Cool
  • sumpbäver
    StilaM skrev 2010-08-21 14:15:51 följande:
    Jag är inte vänster. Se mitt inlägg ovan. Jag försökte bara vara hjälpsam. Jag är inte bara klok - jag är snäll också.
    Samma här Skrattande
  • Fru U
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 14:22:30 följande:
    Man kan börja med att följa lagen. Det gör allt för sällan många med invandrarbakgrund. Tyvärr. Jag såg några chockerande (eller för mig inte så chockerande) saker precis när jag satt och undersökte en sak, det här var spännande...

Cool
    Självklart ska man följa svensk lag i Sverige. Gillar man inte lagarna får man arbeta för att de ska förändras inom det system vi har idag (jag har svårt för s.k civil olydnad).

Men det är sällan lagar som brukar åsyftas när man säger att man ska följa svensk sed, eller hur.
    Svaren bor i hjärtat
  • StilaM
    sumpbäver skrev 2010-08-21 14:21:03 följande:
    IQ-testen har inget med utbildning att göra. Även en analfabet ska kunna göra ett test. IQ handlar om logiskt tänkande och inte matematik. Däremot har människor med högt IQ större förutsättninger att bli duktiga inom matamatiska ämnen.

Lite OT, men läste att en finsk forskare gjort just forskningar om intelligensen i världen. Om jag inte minns helt fel så låg nordafrikaner sämst till. Själv gillar jag inte sådan forskning, det säger nämligen inget om hur människor är förövrigt.
    Men utbildning syftar till att utveckla tänkandet och förmåga att se logiska samband. Om du aldrig tränar magmusklerna skulle ett test visa att dina magmuskler är svaga, dock inte säga något om dina förutsättningar att träna upp starka muskler.

När all vardag går åt till att överleva, gynnas inte det abstrakta eller rationella tänkandet.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!