• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • Fru U
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 17:09:02 följande:
    det finns säkert män som vill vara hemma med sina barn med.
    Det är jag övertygad om, känner själv några. Men det anses fortarande konstigt i många kretsar om men man är hemma (frivilligt) och då kan ett vårdbidrag bli ett jämställdhetsproblem.
    Svaren bor i hjärtat
  • Happiness
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 17:05:05 följande:
    Jo, det gör du, och hon tillåts inte stå för vad hon tycker utan det sitter en grupp människor och talar om för henne vad det är de anser att hon tycker. Man kan debattera, men håll debatten på en sansad nivå. Du vinner nog inte över någon till din sida med hot och hat.
    Men det är ju problemet hon skriver ju INTE vad hon tycker. Hon vägrar ju tala om varför hon ska rösta på ett rasistiskt parti.

Det är INGEn här som som anser något som helst vad hon tycker....det är ju knappt så hon vet det själv.
    TS vill inte debattera överhuvudtaget.Har du inte insett det?

Sen det du skriver om "hot" och "hat"...TS själv går ju först i ledet och har precis skrivit under på det (se inlägg 571). Så jag behöver varken diskutera eller debattera med henne längre.....nu vet jag exakt vart hon står och många andra på tråden också...antar dig med.
  • Fru U
    livet leker skrev 2010-08-21 17:06:04 följande:
    Dom syftar på långtidssjukskrivna som inte orkar jobba och lever på FK/bidrag.
    Det är få personer men visst finns de. Men alliansen har väl ordnat det ganska bra då, eller?
    Svaren bor i hjärtat
  • ohyeahitsme
    LaMoi skrev 2010-08-21 17:08:11 följande:
    Jag kommer med ren fakta om vad SD tror på.. Jag är väldigt emot våld och hat personligen!
    Haha, nja. Du har en väldigt hatisk framtoning. Det du kallar fakta är din personliga uppfattning om vad du anser att Sverigedemokraterna ska eller borde stå för. Sedan förstår jag att du hör till vänsterkanten, hat där är en del av retoriken.

För mig handlar det om självbevarelsedrift, du bor förmodligen inte lika utsatt som jag och då har du råd att experimentera med lite "mångfald". Kulturell mångfald går hand i hand med politisk enfald.
  • livet leker
    Fru U skrev 2010-08-21 17:13:28 följande:
    Det är få personer men visst finns de. Men alliansen har väl ordnat det ganska bra då, eller?
    Bättre än sossarna i alla fall.
  • Trevlig eftermiddag
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 12:07:02 följande:
    Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
    Är Sverige Demokraterna rasister ?

Jag funderar starkt på att ändra min inställning till SD för jag tycker de har bra åsikter.

Men jag har ändå förknippat SD att de är lite åt rasisthållet och det är definitivt inte jag.

I år tror jag att folk kommer rösta på SD i blindo för att M och S är så lika varandra.

Vi vill ha förändringar.  JA
  • ohyeahitsme
    Happiness skrev 2010-08-21 17:12:50 följande:
    Men det är ju problemet hon skriver ju INTE vad hon tycker. Hon vägrar ju tala om varför hon ska rösta på ett rasistiskt parti.

Det är INGEn här som som anser något som helst vad hon tycker....det är ju knappt så hon vet det själv.
    TS vill inte debattera överhuvudtaget.Har du inte insett det?

Sen det du skriver om "hot" och "hat"...TS själv går ju först i ledet och har precis skrivit under på det (se inlägg 571). Så jag behöver varken diskutera eller debattera med henne längre.....nu vet jag exakt vart hon står och många andra på tråden också...antar dig med.
    Nej, den här tråden är ju inte tänkt som en debatt-tråd om SD eller inte SD, ni har ju kommit in och förstört den för TS. Hade det varit min tråd hade jag anmält alla som bryter mot trådens regler. Det fel TS gjorde var att hon inte redan i första inlägget formulerade reglerna för tråden, utan gjorde detta i ett separat inlägg längre ned.

I övrigt har TS motiverat sitt val hyfsat väl, men det finns inget som säger att hon måste motivera sig. Hon har tvingats in i en politisk debatt hon aldrig har bett om. Och ni har inte låtit henne vara i fred.

Respektlöst möjligen, men vad gör man inte för den rätta lärans skull?
  • Trevlig eftermiddag
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 13:34:30 följande:
    Jag är nog inte rätt person att fråga egentligen men jag anser iaf att om invandrarproblemet skulle lösas så skulle många andra problem lösas med det då invandringen kostar väldans mycket pengar som istället skulle kunna läggas på skolor, vård, pensionärer mm.

Vi skulle nog även få billigare bostäder eftersom det skulle finna mer bostäder och därav sätta lite mer press på priserna, mindre skatt kan tänkas, snabbare handläggning när det gäller brott och få ner antalet fulla fängelser och då kunna sätta in fler brottslingar snabbare och på längre straff. Livstid är ju inte ens livstid utan mer typ 10 år vilket för mej inte är livstid. Men som sagt.. kan inte uttala mej om hela Sds politik utan bara av egen åsikt.
    Sen måste man väl ta hand om folket som redan finns här vare sig de är invandrare är infödingar.

Se på Finland, ingen ratar dem väl mer av oss bara för att de inte tar in fler  
  • Fru U

ts, kan strunta i inläggen om hon vill, du med flera verkar dock intresserade av att diskutera politik (i detta falled sd's politik) men du kanske också bara vill göra det med andra som håller med? (själv förstår jag inte vitsen med att diskutera enbart med medhållare)

ohyeahitsme skrev 2010-08-21 17:21:14 följande:
    Nej, den här tråden är ju inte tänkt som en debatt-tråd om SD eller inte SD, ni har ju kommit in och förstört den för TS. Hade det varit min tråd hade jag anmält alla som bryter mot trådens regler. Det fel TS gjorde var att hon inte redan i första inlägget formulerade reglerna för tråden, utan gjorde detta i ett separat inlägg längre ned.

I övrigt har TS motiverat sitt val hyfsat väl, men det finns inget som säger att hon måste motivera sig. Hon har tvingats in i en politisk debatt hon aldrig har bett om. Och ni har inte låtit henne vara i fred.

Respektlöst möjligen, men vad gör man inte för den rätta lärans skull?
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!