• Anonym

Ngn som fick huvudvärk av p-piller i början?

Nyligen börjat med p-piller och fått en svår huvudvärk, kan inte se ngn annan förklaring än att det är de.

Undrar om ngn annan också fått huvudvärk i början men att det sedan gått över. Hur snabbt gick det över isf?

• Svar på tråden Ngn som fick huvudvärk av p-piller i början?
  • Mumin75

Jag fick extrem huvudvärk/migrän och högt blodtryck av p-piller på den tiden jag åt det... ofta hade jag så ont i huvudet att jag kräktes. Åt en sort som hette trinovum under den tiden drabbades av detta elände. Dessvärre så förstod jag inte vid tillfället att min huvudvärk berodde på p-pillrena så jag åt dom under flera år samtidigt som jag sprang på återkommande kontroller hos läkaren som inte hittade något fel på mig. Fick diagnosen spänningshuvudvärk och jag var även ganska nedstämd/deprimerad... Gick och mådde såhär dåligt i flera år med huvudvärk flera gånger i veckan tills jag en gång glömde ta mina piller under några dagar och beslutade mig för att sluta med dom. Därefter var huvudvärken som bortblåst och jag blev lycklig och kände mig inte deprimerad längre. Det var då jag förstod och kopplade samman mitt mående med p-pillrena. Tråkigt att inte läkarna kopplade ihop detta tidigare... Så för mig så försvann inte huvudvärken utan satt i så länge jag knaprade piller.

• Anonym

Det lät verkligen jobbigt. Konstigt att vården inte kopplade det samman med dina p-piller. Har du provat minipiller? Fick du huvudvärk av det med?

• Radha

Jag fick också hemsk huvudvärk och migrän när jag provade p-piller för några år sedan. Ont varje dag i någon månad, sen la jag ned p-pillrena.

• Mammatilltvåprinsar

Jag började med p-piller igen för två månader sen efter två graviditeter. Första månaden hade jag mycket ont i huvudet, nästan migränliknande. Mådde även illa och var uppsvälld samt hungrig jämt. Nu andra månaden har jag mått strålande. Ge det tre månader och sök hjälp annars. Kanske kam byta sort?

• Bellini2

Oh ja! Dessutom blev jag tjock och förlorade lusten.Därför har jag inte ätit p-piller så mycket.

• Mumin75
    Anonym skrev 2010-08-20 14:02:03 följande:
    Det lät verkligen jobbigt. Konstigt att vården inte kopplade det samman med dina p-piller. Har du provat minipiller? Fick du huvudvärk av det med?
    Åt minipiller innan jag gick över till dom där p-pillrena (pga riklig mens)... Många år sen men kan inte minnas att jag fick huvudvärk av mini-pillrena. Testade lite andra sorters p-piller under åren efter jag lagt av med dom men alla gav mig massa biverkningar, illamående o tappad sexlust, irritation, svampinfektioner, finnar och gud vet allt... fick även dessa biverkningar av dom förstnämda pillrena också.
    Gav upp allt i piller/hormon-väg och nu efter 4 barn har jag steriliserat mig så nu slipper jag tänka på det överhuvudtaget.
  • Moa38

Jag kom på imorse när jag tog min andra ppillan efter ett mensuppehåll att det kanse är dom som gör att jag vaknar med migrän varje dag veckan efter mens som gör mig näst intill invalidiserad, att jag har hemska humörsvängningar så det är riktigt synd om min man och att jag aldrig har någon tillstymelse till sexlust att jag minskat i vikt trots ökat godis sug. Allt detta står som biverkningar till de ppillerna jag äter eller ätit. Bestämde mig idag att sluta tvärt trots att dom hjälpt mig med min acne så hyn är toppen men har hellre finnar och ett bra sexliv än är en sur bitch med fin hy men inget sexliv î?

Svar på tråden Ngn som fick huvudvärk av p-piller i början?