• empus

Carena Double Swing - "fladdrande framhjul"

Hej,

Är det någon som har problem med att framhjulen "fladdrar" och svänger när man ökar takten lite. Det är inte så farligt när båda barnen sitter i men har jag bara den lilla bebisen så kränger det hela tiden, oavsett tempo. Det innebär att vagnen hoppar hela tiden och det blir skumpigt för bebisen.

• Svar på tråden Carena Double Swing - "fladdrande framhjul"
  • empus

Ingen som har samma problem?

Vi var i butiken idag och visade upp vagnen. De menade på att de inget kunde göra och att man alltid ska ha hjulen låsta såvida man inte går i butiker. Vi förklarade att vi inte kan ha dem låsta då vagnen drar åt vänster. De menade då att alla vagnar dra åt ett eller andra hållet. Hur kan man inte göra en vagn som går rakt fram?!??!?! Och varför sätta svängbara hjul på en vagn om de bara är till för i butiker? Nu är den iaf inlämnad och de ska prova byta hjul på den. De såg hur hjulen krängde och hade sig vilket inte var bra, men det var ju en så billig vagn så det fick vi vänta oss!

• ami

Vår vagn vobblar lite grann när bara bebisen på 5 kg åker i den. Inte när storebror på 14 kg sitter bredvid. Den drar inte heller åt något håll. Ang vobblande hjul så tror jag det beror just på att vagnen blir så lätt. En kompis har en dubbel UJ, det blir samma med den.

• With a devilish smile

Jodå vi har samma problem , vi fick bytt chassit & nya hjul men den nya vagnen var ännu värre då knarrar hela chassit mm , gör det så för er också ?
    Just ena hjulet vobblar mycket & det känns inte alls bra & enligt affären vi köpt den i har hon aldrig hört dessa klagomålen & jag har inte hört någon annan nämnda detta förren nu .  

Ängla 081028 & Kelian 100704 <3
  • With a devilish smile
    With a devilish smile skrev 2010-08-26 23:11:44 följande:
    Jodå vi har samma problem , vi fick bytt chassit & nya hjul men den nya vagnen var ännu värre då knarrar hela chassit mm , gör det så för er också ?
    Just ena hjulet vobblar mycket & det känns inte alls bra & enligt affären vi köpt den i har hon aldrig hört dessa klagomålen & jag har inte hört någon annan nämnda detta förren nu .  
    Kan även tillägga att hjulet vobblar lika mycket när jag har båda barnen som med bara en i . 
  • Hope1979

Åh, jag som hade hoppats på att det bara var vår vagn det var fel på. Då kunde vi ju ha fått den utbytt..
    Problemet uppstår som värst när bara lillebror åker med. Då fladdrar båda framhjulen. Är storebror med är det bara hjulet på liggkorgssidan som bråkar. Det är mycket irriterande, o stackars lillebror skakar runt i liggkorgen. Det verkar som om tyngdpunkten på vagnen är för långt bak på nått vis. Vad ska man göra?! Lasta tegelstenar på fotstödet över framhjulen?! Grrrr...

• Sötnosarna
    empus skrev 2010-08-26 18:46:04 följande:

Ingen som har samma problem?

Vi var i butiken idag och visade upp vagnen. De menade på att de inget kunde göra och att man alltid ska ha hjulen låsta såvida man inte går i butiker. Vi förklarade att vi inte kan ha dem låsta då vagnen drar åt vänster. De menade då att alla vagnar dra åt ett eller andra hållet. Hur kan man inte göra en vagn som går rakt fram?!??!?! Och varför sätta svängbara hjul på en vagn om de bara är till för i butiker? Nu är den iaf inlämnad och de ska prova byta hjul på den. De såg hur hjulen krängde och hade sig vilket inte var bra, men det var ju en så billig vagn så det fick vi vänta oss!

Tycker det är synd när de säger att man ska vänta sig att vagnen inte kommer att uppföra sig perfekt bara för att den inte är så dyr. Den borde funger  perfekt i alla fall.
  • ami
    Hope1979 skrev 2010-09-06 12:23:23 följande:
    Åh, jag som hade hoppats på att det bara var vår vagn det var fel på. Då kunde vi ju ha fått den utbytt..
    Problemet uppstår som värst när bara lillebror åker med. Då fladdrar båda framhjulen. Är storebror med är det bara hjulet på liggkorgssidan som bråkar. Det är mycket irriterande, o stackars lillebror skakar runt i liggkorgen. Det verkar som om tyngdpunkten på vagnen är för långt bak på nått vis. Vad ska man göra?! Lasta tegelstenar på fotstödet över framhjulen?! Grrrr...
    På tal om tyngdpunkt, du har inte en supertung skötväska hängande på styret?
  • Hope1979
    ami skrev 2010-09-06 22:28:12 följande:
    På tal om tyngdpunkt, du har inte en supertung skötväska hängande på styret?
    Nej, har ett regnskydd och en filt i ena korgen, o det väger inte mycket Glad Har nyss börjat använda vagnen, än så länge bara småsträckor som fram o tillbaks till dagis, så ja har inte hunnit fylla på med massa "onödig" last än. Som tur är är det ju rejäla korgar under, så vi ska väl slippa ha den på styret, särskilt med tanke på hur hjulena beter sig.. Tack för tipset iaf
  • With a devilish smile

Har fått lite info om just detta med hjulen , är ett vanligt fel & det är hjullagret som måste bytas enligt carena själva så man ska vända sig till butiken man köpt den för dom ska byta på alla vagnar som har detta felet :)

• Mina Älskungar

Alla hjul vobblar på vår vagn som vi just köpt. Jättetråkigt. Har kört den två ggr ute. Vill eg. lämna tillbaka den, Känner mig lurad på sätt o vis

• cosinus

Har ingen vagn sjäv men grannen har. Hon har haft jätteproblem med vagnen och även bytt chassi en vända men det vobblar ändå.

Svar på tråden Carena Double Swing - "fladdrande framhjul"