• Piff

mysig tekanna sökes

Jag har letat i diverse affärer efter en fin, hyffsat billig tekanna men jag hittar inget!
    Är det någon härinne som nyligen sett eller köpt en någonstans?

Den bör rymma minst en liter vatten, och ska helst ha en inbygd tesil för löste :)

• Svar på tråden mysig tekanna sökes
  • scaniae

sån söker jag med!
    den enda billiga jag hittat hittils är på TIGER och på COOP FORUM för 79 kr

• Piff

åh, coop har jag inte ens tittat på, brukar inte handla där :P
    jag köpte en på ikea, den är inte så mysig, men kostade 99:- så den får duga ett tag, rymde nästan 1,5 liter :D

• Mrs Statham

Jag kan inte rekomendera något annat än eva solos tekanna.
    Den är sjukt snygg, väldigt praktisk (med en antispillfunktion) och sa jag att den grymt snygg.
    Dessutom har den en nylondräkt som håller teet varmt längre.
    Lite dyrare än andra dock, men så värt det. Älskar min.

www.cervera.se/Laga/Produkt/

• Mrs Statham

Ojsanhoppsan,
    Såg inte att du letade efter en billig kanna... Skäms
    Det vet jag ingen tyvärr. Är så kär i min att jag känner mig otrogen om jag tittar åt en annan kannaFlört

• scaniae

Jag köpte den på coop igårkväll och den såg oroväckande liten ut men imorse såg jag att den rymde mycket mer än jag hade tänkt mig. 3-4 stora muggar te fick jag ut.

vit brittisk tekanna, jättesöt

• elizaa
    Mrs Statham skrev 2010-08-30 12:43:07 följande:
    Jag kan inte rekomendera något annat än eva solos tekanna.
    Den är sjukt snygg, väldigt praktisk (med en antispillfunktion) och sa jag att den grymt snygg.
    Dessutom har den en nylondräkt som håller teet varmt längre.
    Lite dyrare än andra dock, men så värt det. Älskar min.

www.cervera.se/Laga/Produkt/?pid=2781
    Nu handlar ju inlägget om en ' mysig '  tekanna och mysfaktorn på den moderna glaskaraffen för heta vätskor är ju lika med noll.

En mysig tekanna har karaktär, den är lite rundnätt, den är i porslin, den ger en elegant känsla. 
  • Mrs Statham
    elizaa skrev 2010-09-01 10:31:55 följande:
    Nu handlar ju inlägget om en ' mysig '  tekanna och mysfaktorn på den moderna glaskaraffen för heta vätskor är ju lika med noll.

En mysig tekanna har karaktär, den är lite rundnätt, den är i porslin, den ger en elegant känsla. 
    Ja, vi kan nog vara överens om att vi tycker olika.
    Smaken är ju som bekant som baken (delad! höhö)
    Jag tycker att eva solos tekanna är hur mysig som helst. Kanske inte utan nylonklädseln, men det är inte meningen att man ska ta av den, om man inte diskar den förstås..

Jag personligen skulle inte vilja ha någon annan, den är helt i min stil. Men jag respekterar också att andra tycker att plottrigt blommigt poslin är mysigt och elegant också.
  • scaniae

Hur har det gått?

Har du hittat någon / bestämt dig för någon tekanna ?

• Piff

Haha, jag köpte en på IKEA, inte någon rolig, men den får duga tills jag hittar på en annan som jag verkligen vill ha! Jag är lite nyfiken på den som du hittat på Coop, funderar på att åka dit i veckan och titta vad som finns  :D

Är du nöjd med den?

• Piff
    Mrs Statham skrev 2010-08-30 12:44:56 följande:
    Ojsanhoppsan,
    Såg inte att du letade efter en billig kanna... Skäms
    Det vet jag ingen tyvärr. Är så kär i min att jag känner mig otrogen om jag tittar åt en annan kannaFlört
    den som du länkade till såg verkligen exklusiv ut, men jag har inte lust att lägga 800:- på en tekanna:P och så vill jag gärna hitta en som har en sån klassisk form :) men kul att se lite olika typer !
  • scaniae
    Piff skrev 2010-09-05 22:20:39 följande:

Haha, jag köpte en på IKEA, inte någon rolig, men den får duga tills jag hittar på en annan som jag verkligen vill ha! Jag är lite nyfiken på den som du hittat på Coop, funderar på att åka dit i veckan och titta vad som finns  :D

Är du nöjd med den?

Jag ÄLSKAR min tekanna!

i butiken såg den inte särskilt mysig ut men ja, det fanns ju ine så mycket att välja på bland billiga.
    Kritvit, liten, rund o go'
    men det får plats mycket i den.
    Sen var jag på citygross och köpte vita stora kaffekoppar.
    Nu har jag min egen mysstund varje morgon när huset är tomt och tyst.
    i början funderde jag över att gå till panduro och måla något mönster på den men nu när jag har vita kaffekoppar till kommer det inte att passa.
    Min tekanna är Underbar
  • Piff
    scaniae skrev 2010-09-06 09:04:28 följande:
    Jag ÄLSKAR min tekanna!

i butiken såg den inte särskilt mysig ut men ja, det fanns ju ine så mycket att välja på bland billiga.
    Kritvit, liten, rund o go'
    men det får plats mycket i den.
    Sen var jag på citygross och köpte vita stora kaffekoppar.
    Nu har jag min egen mysstund varje morgon när huset är tomt och tyst.
    i början funderde jag över att gå till panduro och måla något mönster på den men nu när jag har vita kaffekoppar till kommer det inte att passa.
    Min tekanna är Underbar
    haha, jag såg den idag, den är ju jätteliten!!! :P men söt måste jag säga! de sålde 4 koppar för 80:- som var i samma serie med, fast du hade ju redan hittat fina koppar :)
  • Bridgett

Kolla på Myrorna eller liknande, där kan man göra fynd.

• scaniae
    Piff skrev 2010-09-07 22:34:59 följande:
    haha, jag såg den idag, den är ju jätteliten!!! :P men söt måste jag säga! de sålde 4 koppar för 80:- som var i samma serie med, fast du hade ju redan hittat fina koppar :)
    Jag var också oroad över storleken men den rymmer MYCKET mer än man tror, den rymmer 9 dl vätska, så nästan en liter. Det är formen som gör det, lite som apple's datorer

De kopparna jag köpte på citygross ser ut som vita XL-kaffekoppar, ungefär dubbelt så stora som en standard kaffekopp och med sirliga handtag, Direkt när jag såg de i butiken utbrast jag till min kompis: de här är precis vad jag letat efter och jag visste inte ens att det var såna jag ville ha haha
  • scaniae
    Piff skrev 2010-08-20 23:46:40 följande:

Jag har letat i diverse affärer efter en fin, hyffsat billig tekanna men jag hittar inget!
    Är det någon härinne som nyligen sett eller köpt en någonstans?

Den bör rymma minst en liter vatten, och ska helst ha en inbygd tesil för löste :)

Nu ska du se vad jag hittat!
    Jag skulle kolla öppettiderna och såg att min tebutik skaffat sig en hemsida!
    Där finns tekannor i mängder!

www.pappaste.se/webshop.html
  • Piff
    scaniae skrev 2010-09-09 12:56:52 följande:
    Nu ska du se vad jag hittat!
    Jag skulle kolla öppettiderna och såg att min tebutik skaffat sig en hemsida!
    Där finns tekannor i mängder!

www.pappaste.se/webshop.html
    Ja där fanns det mycket fint ! Visst är det typiskt att såfort man köpt något så dyker det upp tusen andra fina likadana grejer =D

Myrorna, som någon sa, kanske har en del fint med, men jag vill helst inte ha en begagnad tekanna... känns fräshare med en sprillans ny.
  • scaniae
    Piff skrev 2010-09-09 14:40:26 följande:
    jag vill helst inte ha en begagnad tekanna... känns fräshare med en sprillans ny.
    eller hur...

vem vet vad man kan hitta i tesilen..

• Piff
    scaniae skrev 2010-09-10 09:06:52 följande:
    eller hur...

vem vet vad man kan hitta i tesilen..

hahah, nee fy :P
    Förresten hittade jag en fin på Claes Ohlsson igår, fanns i svart och i lila, funderar på att köpa en sån med! För min är faktiskt inte så fin...

Men nu har jag börjat leta efter ensåndär grej med ett värmeljus i som man ställer kannan på, så att den håller värmen, vet du var jag menar?
    Det finns en på Åhlens och en på Ahlbrekts guld, men ingen av dom gillar jag. :/
  • scaniae

Den här tekannan på åhléns gillade jag lite mer än den på clas ohlson, men färgen på clas ohlson var jättesnygg!
    www.ahlens.se/heminredning/aktuellt_sortiment/kok/ata/tekanna-bistro.html

Om du menar den här på albrekts guld så tycker jag att den är gräsligt ful
    www.albrektsguld.se/page.jsp&articleNo=5300447&step=4&&productType=7&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

Vilken tekanna köpte du på IKEA?
    ÖDMJUK eller VÄRME?

här finns en X för att värma te. Sån som jag tänker på. Jag tror man kan köpa en sån i porslin i de flesta butiker, stormarknader borde ha de i alla fall.
    Nu vet jag inte hur du bor men där jag bor kan man gå in i massa konstiga små butiker med udda sortiment, de brukar ha sånt man letar efter men inte hittar någon annanstans.
    Men om du inte hittar nån så är det ju "snart" Jul och då kommer de garanterat att finnas överallt för allt från att värma kastruller till att värma glögg
    www.londontea.ca/teapot_warmer.jpg

Du kanske kan använda en brittisk temössa under tiden?
    www.mulberryhall.co.uk/Images/PoppyTreffry/Cosies/SmallImaLittleTeapotTeaCosy_20932.jpg

Svar på tråden mysig tekanna sökes