Inlägg från: scaniae |Visa alla inlägg
  • scaniae

mysig tekanna sökes

sån söker jag med!
    den enda billiga jag hittat hittils är på TIGER och på COOP FORUM för 79 kr

• scaniae

Jag köpte den på coop igårkväll och den såg oroväckande liten ut men imorse såg jag att den rymde mycket mer än jag hade tänkt mig. 3-4 stora muggar te fick jag ut.

vit brittisk tekanna, jättesöt

• scaniae

Hur har det gått?

Har du hittat någon / bestämt dig för någon tekanna ?

• scaniae
    Piff skrev 2010-09-05 22:20:39 följande:

Haha, jag köpte en på IKEA, inte någon rolig, men den får duga tills jag hittar på en annan som jag verkligen vill ha! Jag är lite nyfiken på den som du hittat på Coop, funderar på att åka dit i veckan och titta vad som finns  :D

Är du nöjd med den?

Jag ÄLSKAR min tekanna!

i butiken såg den inte särskilt mysig ut men ja, det fanns ju ine så mycket att välja på bland billiga.
    Kritvit, liten, rund o go'
    men det får plats mycket i den.
    Sen var jag på citygross och köpte vita stora kaffekoppar.
    Nu har jag min egen mysstund varje morgon när huset är tomt och tyst.
    i början funderde jag över att gå till panduro och måla något mönster på den men nu när jag har vita kaffekoppar till kommer det inte att passa.
    Min tekanna är Underbar
  • scaniae
    Piff skrev 2010-09-07 22:34:59 följande:
    haha, jag såg den idag, den är ju jätteliten!!! :P men söt måste jag säga! de sålde 4 koppar för 80:- som var i samma serie med, fast du hade ju redan hittat fina koppar :)
    Jag var också oroad över storleken men den rymmer MYCKET mer än man tror, den rymmer 9 dl vätska, så nästan en liter. Det är formen som gör det, lite som apple's datorer

De kopparna jag köpte på citygross ser ut som vita XL-kaffekoppar, ungefär dubbelt så stora som en standard kaffekopp och med sirliga handtag, Direkt när jag såg de i butiken utbrast jag till min kompis: de här är precis vad jag letat efter och jag visste inte ens att det var såna jag ville ha haha
  • scaniae
    Piff skrev 2010-08-20 23:46:40 följande:

Jag har letat i diverse affärer efter en fin, hyffsat billig tekanna men jag hittar inget!
    Är det någon härinne som nyligen sett eller köpt en någonstans?

Den bör rymma minst en liter vatten, och ska helst ha en inbygd tesil för löste :)

Nu ska du se vad jag hittat!
    Jag skulle kolla öppettiderna och såg att min tebutik skaffat sig en hemsida!
    Där finns tekannor i mängder!

www.pappaste.se/webshop.html
  • scaniae
    Piff skrev 2010-09-09 14:40:26 följande:
    jag vill helst inte ha en begagnad tekanna... känns fräshare med en sprillans ny.
    eller hur...

vem vet vad man kan hitta i tesilen..

• scaniae

Den här tekannan på åhléns gillade jag lite mer än den på clas ohlson, men färgen på clas ohlson var jättesnygg!
    www.ahlens.se/heminredning/aktuellt_sortiment/kok/ata/tekanna-bistro.html

Om du menar den här på albrekts guld så tycker jag att den är gräsligt ful
    www.albrektsguld.se/page.jsp&articleNo=5300447&step=4&&productType=7&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

Vilken tekanna köpte du på IKEA?
    ÖDMJUK eller VÄRME?

här finns en X för att värma te. Sån som jag tänker på. Jag tror man kan köpa en sån i porslin i de flesta butiker, stormarknader borde ha de i alla fall.
    Nu vet jag inte hur du bor men där jag bor kan man gå in i massa konstiga små butiker med udda sortiment, de brukar ha sånt man letar efter men inte hittar någon annanstans.
    Men om du inte hittar nån så är det ju "snart" Jul och då kommer de garanterat att finnas överallt för allt från att värma kastruller till att värma glögg
    www.londontea.ca/teapot_warmer.jpg

Du kanske kan använda en brittisk temössa under tiden?
    www.mulberryhall.co.uk/Images/PoppyTreffry/Cosies/SmallImaLittleTeapotTeaCosy_20932.jpg

Svar på tråden mysig tekanna sökes