Hur får jag mitt vardagsrum lantligt och mysigt?
Ser så många fina lantliga vardagsrum mm och blir så avundsjuk. Vi har ett ganska stort vardagsrum som inte känns mysigt.
De möbler vi har (och inte har råd att byta ut) är ett matsalsbord i ek med mörkt bruna skinnsitsar (så lite lantligt det kan bli, men men), en svart 3-sitssoffa, en dubbel Malm-byrå i mörkbrunt som används som tv-möbel och just nu har vi ett Lack soffbord i ek, men det är slitet och ett nytt skulle behövas..
Dörren in till rummet är ungefär i mitten av rummet. På vänster sida är soffavdelning och till höger är det matsalsbord. På vänstra sidan av rummet har vi 5 meter fönster, med panelkappa, och på högra sidan 3 meter fönster med träpersienner. Rakt fram i rummet har vi 8 meter vägg. Just nu har vi "brutit" av den väggen med en 2 meter bred yta som är målad i ljungfärg(har en liten fåtölj med sidobord framför), även väggen till höger om dörren är i ljung, resten är vitt.
Vill gärna ha ett mjust, mysigt shabby chic hem, hur gör jag? Kan jag få till det med mina möbler och färgen på väggarna? Vad skaffar jag för gardiner, lampor, inredningsdetaljer. Gärna billigt då ekonomin inte tillåter annat.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 16:44
Kan tillägga att golvet är laminat i antik stil och taket i underbar furupanel