Någon som börjat äta/äter Sertralin Bluefish?
Hej!
Jag skulle vilja ha lite hjälp eller något...
I förrgår var jag hos läkaren på VC. Hon konstaterade deppression. De två gångerna jag varit hos henne innan har hon tagit massor av prover utan att hitta något mer än underaktiv sköldkörtel (vilken jag tar medicin för). Jag har varit stressad det senaste året sedan min underbara dotter föddes. Ett par nära döttsfall under våren, och ja... Jag var orolig inombords innan, men plötsligt kom panikattacker eller vad man ska kalla det. Följt av kroppsliga syntom av olika slag. Jag har aldrig mått som nu förut, och känner INTE igen mig själv.
Hos läkaren fick jag berätta om mitt mående, och hon förklarade vad seratoninbrist är. Jag fick utskrivet Seratralin Bluefish 50mg samt Sobril 10mg att ta om jag "mår dåligt" av Seratralinet, start på torsdag 26/8 med 50mg och inget inplanerat på en vecka... Precis som om jag ska sitta och känna efter hela tiden.
Jag är livrädd för tabletter, och drar mig till och med för att ta mitt p-piller varje dag... och nu ska man ta en tablett med 1000000 biverkningar, jag flippar av tanken!!
Någon som kan komma med någon form av stöd och hjälp? Jag kommer aldrig klara av att börja med denna medicin, men vill inte må som jag gör heller. Jag har hört att fösta veckan är skit, hur tar man sig igenom det?? Jag klarar inte att må sämre varken fysiskt eller psykiskt. Det kommer aldrig att gå, jag är LIVRÄDD.