Hjälp min bebis slog i huvudet!
När jag o sambon var ute med vagnen för nån timme sen så skulle han busa lite med vår son och sprang upp med vagnen för backen. Vi hade matkasse på vagnen så vagnen tippade då frammåt. Vår 6 mån son flög framåt men han lyckades fånga honom sån tur va så han inte landade på backen, men däremot slog han i huvudet i sidan av ramen på vagnen. Blev röd och fick som två utbuktnngar/bulor.. Usch blev livrädd och skrek till!
Han började gråta men blev tyst på 30 sek igen när jag tröstade han, sen efter har han betett sig som vanligt av vad jag har märkt, inte kräkts och han skrattade innan vi matade han och skulle lägga han nu. Lite svårt och säga om han känns medtagen, eftersom han redan har lite feber (38 grader) sen tidigare idag, men han har verkat pigg ändå o inte gnällt "mer än vanligt" tror jag.
Är orolig bara att när han flög frammåt att hans huvud ska ha skakats samt att han ska fått någon skada inuti huvudet av slaget mot huvudet.. :/ Usch blir så himla orolig! Han sover nu men borde vi åka till akuten med han ändå eller kan vi avvakta? Ska vi "kolla" han på något särskillt sätt emellanåt för att se att han är okej?
Man läser ju överallt hur farligt det är att en bebis huvud blir skakat eller får ett slag så nu blir man ju superrädd! Ja usch är helt skakis fortfarande men det var tur sambon hann fånga honom!
Tacksam för svar..