• OliviaNahlawi

gravid?

hej, jag är en tjej som har fått diagnosen pco men som jag komme rihåg så har  jag alltid fått min mens(ifall jag inte ngn gång tog bort den med p piller) men nu är jag en vecka sen, tog grav test när jag var 2-3 dagar sen me de visa negativt. vad händer?

• Svar på tråden gravid?
  • artax

Brukar du regelbunden mens menar du? 

• LiselottePCOS

Regelbuden mens utan p-piller? om du inte hade regelbuden mens utan p-piller passar PCO/S diagnosen in.

Har du  just slutat med p-piller kan det ta 1-3 månder iblans upp till 6 månder före korppen  bildar fel hormoner (för mycket manliga) så ägglossning uteblir. Under dessa månder finns viss chans att blir gravid.. Det kan hända att du gjort teste för tidigt.  (något som jag gjorde själv, 1vecka senare posetiv test) har du inte fått mens  någion eller några vedkor  ta ny test är den då ff negativ kontakta gyn . Du kan behöva medicin för att få igång mens  och ägglossning. 

För att veta säkert om det är  PCO/S du har  behöver du få ta blodprover , helst efter 3-6 månader utan p-piller och göra vaginalt ultraljud. P-piller är behandling vid PCO/S och döljer syntomen.

Svar på tråden gravid?